Mac OS X 10.2 till kampanjpris

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-17 15:32

Något förvånad ser jag att Macoteket säljer Mac OS X 10.2 till kampanjpriset 975 kr. Bara för en vecka sedan fick jag mitt paket för 1500 kr. Man känner sig blåst!

/Ulf A

• Oregistrerad
  • 2002-09-17 15:36

Så är det med det mesta. Jag köpt en DVD spelare för runt 2500:-. En månad senare köpte brorsan samma modell för 1200:-... Man får glädjas att man haft den ett tag längre..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ulf A:
Något förvånad ser jag att Macoteket säljer Mac OS X 10.2 till kampanjpriset 975 kr. Bara för en vecka sedan fick jag mitt paket för 1500 kr. Man känner sig blåst!
/Ulf A

Ulf, Macotekets pris är exkl. moms. Det blir 1219 kr inkl. moms.
Du betalde väl inte 1500 + moms?

• Medlem
  • 2002-09-17 22:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

/Ulf A

Ulf, Macotekets pris är exkl. moms. Det blir 1219 kr inkl. moms.
Du betalde väl inte 1500 + moms?

Nej, du har rätt vad gäller momsen men ändå är det ett ojust sätt från Apple att först ta ut fullt pris av alla entusiaster som slänger sig över allt nytt och när sedan försäljningen bedarrat sänker man priset för att locka de något mindre "heta" köparna.

Nästa uppdatering som kostar pengar ska jag ladda hem gratis från nätet.

/Ulf A

Flyttar till forumet för Köptips

Citat:

Nej, du har rätt vad gäller momsen men ändå är det ett ojust sätt från Apple att först ta ut fullt pris av alla entusiaster som slänger sig över allt nytt och när sedan försäljningen bedarrat sänker man priset för att locka de något mindre "heta" köparna.

Ulf A, den så kallade "kampanjen" fanns redan från start. Flera ÅF sålde 10.2 för 995 + moms redan från releasedagen. Bl.a. Connection, Sekvencia, m.fl.
Men alla ÅF har inte haft detta kampanjpris, t.ex. AppleStore själva, så det är inte konstigare att en vara kostar olika beroende på var man köper den.
Detta kallar inte jag ojust i alla fall, eftersom det är så hela marknaden fungerar.

[ 18 September 2002, 14:14: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-18 14:49
Citat:

/Ulf A

Om man beställde OSX 10.2 tex. via telefon bara EN vecka innan prisänkningen borde Macoteket upplyst om detta, anser jag. Det gäller vare sig man köper dator, dvdspelare, Tv m.m.
Där jag köpte min iMac har de som policy att upplysa kunderna att om de tänker sänka priset på samma vara inom 3 veckor så informerar de om det. Om de sen verkligen skulle göra det kan man bara hoppas på...

• Medlem
  • 2002-09-19 20:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

Ulf A, den så kallade "kampanjen" fanns redan från start. Flera ÅF sålde 10.2 för 995 + moms redan från releasedagen. Bl.a. Connection, Sekvencia, m.fl.
Men alla ÅF har inte haft detta kampanjpris, t.ex. AppleStore själva, så det är inte konstigare att en vara kostar olika beroende på var man köper den.
Detta kallar inte jag ojust i alla fall, eftersom det är så hela marknaden fungerar.

OK, då får man väl skylla sig själv då för att man inte först kollar upp priserna hos alla som säljer Apples produkter eftersom "marknaden fungerar så".

Och då är det Macoteket jag ska rikta mitt missnöje emot om det nu är så att Apple har tillåtit ett pris från 995:- redan från releasedatumet.

/Ulf A

[ 19 September 2002, 21:01: Meddelandet ändrat av: Ulf A ]

1
Bevaka tråden