Pris på blå G3?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-25 17:01

En blå G3+tillhörande 17tums appleskärm. 300 mhz, 224 mb internminne. Jag vill sälja till ett skäligt pris. Vad är ett sådant?

3000-4000 kr ink moms tror jag är en vettig siffra.

• Oregistrerad
  • 2002-11-25 17:19

Så lite? Nåja, suck du har väl rätt...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2002-11-25 17:35

Jag tycker att det till och med låter lite för högt.

• Oregistrerad
  • 2002-11-25 17:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: marcus:
Jag tycker att det till och med låter lite för högt.

Och hur mycket är inte för högt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-25 17:54

Jag tror att 3 000 eller högst 4 000 är ett vettigt pris med tanke på vad nya datorer kostar idag. Vad grejorna kostade från början är helt ointressant.

• Medlem
  • 2002-11-25 20:40

Spelar dessutom stor roll om det är rev A eller B. Vad står det på det lilla chippet bakom PCI-slottarna (bakom som i närmre bakkanten)? Den tidigaste varianten har en hel del problem, i synnerhet med IDE Master/Slave, stora diskar och FireWire vilket gör den till ett i stort sett djävligt dåligt köp if you pardon my french. Det ska liksom till en masochistnörd för att det ska vara roligt.

• Oregistrerad
  • 2002-11-26 19:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lukas:
Spelar dessutom stor roll om det är rev A eller B. Vad står det på det lilla chippet bakom PCI-slottarna (bakom som i närmre bakkanten)? Den tidigaste varianten har en hel del problem, i synnerhet med IDE Master/Slave, stora diskar och FireWire vilket gör den till ett i stort sett djävligt dåligt köp if you pardon my french. Det ska liksom till en masochistnörd för att det ska vara roligt.

Ska genast kolla det imorgon. Återkommer.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2002-11-27 06:58

Rev B finns väl inte som 300Mhz. Den börjar väl på 350 Mhz om jag inte har fel.

Groaghach

• Medlem
  • International user
  • 2002-11-28 14:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lukas:

Nåja, rktigt så illa är det väl inte. Det går inte att köra slave-diskar men det kan man leva med. Några problem med FW har jag inte märkt?

~3000 låter väl vettigt.

• Oregistrerad
  • 2002-11-29 08:50

tack för svar och vettiga åsikter. det blir nog 3000:- jag säljer den för.

1
Bevaka tråden