iMac 17" eller PB 12"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-07 10:33

Vad köpa?
Behöver en tyst maskin med G4 för musikinspelning, skulle vara skoj med en stor skärm men det är inget krav. iMacen skulle kanske passa bäst men PB:n är ju så trevlig och dessutom 500 spänn billigare. Fast jag behöver egentligen inte en bärbar till, min iBook funkar fortfarande utmärkt.

Aahhrrg!!!

Flickvännen får nog bestämma, det är ju hennes pengar också.

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2003-02-07 10:54

Köp en pb 12 och skaffa en extern skärm att ha när ni är hemma.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-07 11:00

Har du en bärbar, och om du inte behöver mer muskler "on the road" är ju valet självklart: iMac. Kanske en begagnad så har du råd att köpa en MBox också.

Bärbart är smidigt, men bärbart kostar mer för mindre datorkraft. Man skall verkligen ha ett skäl att köpa laptop (det hade jag, och jag är jättenöjd), annars kan man:

* Spara pengar
* Få större skärm
* Ofta få snabbare grafikkort
* Köpa billigare minnen

Allt detta genom att köpa DT.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-07 12:11

iBooken jag har fungerar utmärkt, använder den för musikinspelning på fältet samt skolarbete under resor m.m. Behöver egentligen en dator med stor och snabb HD så det lutar väldigt mycket åt iMacen.

Kör motu så jag behöver ingen Mbox

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Hedin:
iBooken jag har fungerar utmärkt, använder den för musikinspelning på fältet samt skolarbete under resor m.m. Behöver egentligen en dator med stor och snabb HD så det lutar väldigt mycket åt iMacen.

Kör motu så jag behöver ingen Mbox

Jag var också inne på en PB 12" först men sen när iMac uppgraderas ändrade jag mig direkt. Den är cool som sjutton, har hyfsat ny teknik och fick dessutom priset sänkt med 3500kr jämfört med modellen innan. 1 Ghz G4, 4X DVD-r, ATA100, 4X AGP osv är definitivt tillräckligt för mig. L3 cache saknas men va f-n, man kan ju inte få allt. Coolheten är värd mer än lite L3 cache.

• Oregistrerad
  • 2003-02-09 14:06
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rickard A:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Hedin:
Behöver egentligen en dator med stor och snabb HD så det lutar väldigt mycket åt iMacen.

Jag var också inne på en PB 12" först men sen när iMac uppgraderas ändrade jag mig direkt.

Jag var i princip redo att beställa en PB G4 12" när iMac serien uppgraderades. Jag har ändrat mig. Det ÄR ett kap (iMac) och mitt behov av att transportera runt maskinen har omvärderats. Visst, det är vitt skilda maskiner med olika målgrupper men det blir nog en iMac istället. Dessutom gillade jag aldrig att jag skulle behöva lägga ut ca 10000 SEK mer i Sverige än i USA om jag köpte en PB G4 12". Skillnaden med iMac är inte alls så stor vad jag kan se. Bluetooth som numera verkar finnas i det mesta som Apple släpper är ett rejält plus rent allmänt. En iMac är ju dessutom fantastiskt snygg! Mina PC vänner tycker att jag är sjuk, men vad bryr jag mig om det? Jag blev ju nästan sjuk av att köra PC så jag ligger ändå på plus. Det ska bli intressant att bränna DVD skivor i x4 men det var ju lite synd att Apple inte bestämde sig för ett ATI 9000 kort istället. ATI är betydligt bättre på t.ex färger och fotorealism ...tycker jag. Men, jag är beredd att ta smällen när jag köper en iMac. Nog om det.

Martin

1
Bevaka tråden