Jag har beställt iMac 17" 1Ghz

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill även här berätta att jag nyss beställde en iMac 17", 1Ghz med 512mb ram och Bluetooth. Mitt största bekymmer nu är hur man ska stå ut att vänta i 4 veckor. Särskilt som jag hemma nu har en Pentium 166mhz med Windows 98SE. Det är alltså synd om mig i 4 veckor till....

[ 05. februari 2003, 16:16: Meddelandet ändrat av: Rickard A ]

En switcher! Grattis till ett klokt val.

Hoppas du överlever den kommande månaden.

/M

En switcher som gjorde 233 inlägg innan han köpte en Mac?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
En switcher! Grattis till ett klokt val.

Hoppas du överlever den kommande månaden.

/M

Jag vill inte göra nån besviken men jag är inte nån switcher. Jag sålde min förra Mac innan uppgraderingsvågen (ett klokt beslut, tro mig) och har nu väntat på en uppgraderad iMac. Tänkte länge köpa en PB 12" men när iMac-uppgraderingen var så stor som den ändå var så tänkte jag att det är datorn för mig.

Att jag nu sitter med P 166 beror på att jag inte kan vara utan dator i 6 veckor.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
En switcher som gjorde 233 inlägg innan han köpte en Mac?

Jag kanske är Svante W?

• Medlem
  • Gällivare
  • 2003-02-05 18:02

Vem vet , när f*n blir gammal blir han religiös...

• Oregistrerad
  • 2003-02-09 14:15
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Jag vill även här berätta att jag nyss beställde en iMac 17", 1Ghz med 512mb ram och Bluetooth.

Jag vill också ha en iMac 17". Jag vet inte riktigt om jag ska beställa 512mb i en minnesmodul till en rejält högre kostnad eller ta smällen att sitta med en eller två 256mb moduler över när jag ska skicka upp internminnet till 768mb eller 1gb längre fram. Puh, lång mening! Hur gjorde du? Hur man än gör så blir det dyrt, nu eller sedan?

Martin

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Steffen:

Citat:

Jag vill även här berätta att jag nyss beställde en iMac 17", 1Ghz med 512mb ram och Bluetooth.

Jag vill också ha en iMac 17". Jag vet inte riktigt om jag ska beställa 512mb i en minnesmodul till en rejält högre kostnad eller ta smällen att sitta med en eller två 256mb moduler över när jag ska skicka upp internminnet till 768mb eller 1gb längre fram. Puh, lång mening! Hur gjorde du? Hur man än gör så blir det dyrt, nu eller sedan?

Martin

Jag köpte med 1 512mb modul. Jag räknar kallt med att priset på den minnenstypen man får byta själv kommer sjunka i pris här framöver. Just nu kostar 512mb 2500kr. Det är lite saftigt. Samtidigt vill man ju ha så mycket ram som det bara går. 512mb borde dock räcka till att börja med.

Ingen mer än jag som tycker det är sjuuuuuukt jobbigt att vänta på grejer? Jag håller på att dö av alla väntan ju. Lite över en vecka har gått och Applestore säger att jag får vänta minst 2 veckor till!!!!!

Det håller inte. Jag håller på att bli galen!!!!

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-02-15 16:14
Citat:

Att jag nu sitter med P 166 beror på att jag inte kan vara utan dator i 6 veckor.

Du kan ju alltid installera Darwin 6.02 x86 på din dator så får du ju en liten OSX-dos medan du väntar

Att sitta med Windows 98SE i sex veckor måste ju vara än mer deprimerande.

Min iMac lämnar fabriken idag!!!!!!!!!!! Lidandet är snart över. Jag är glad!!!

1
Bevaka tråden