Prishöjning på gång?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-10 07:50

Någon som kan bekräfta eller dementera att Apple är på väg att höja priserna den 1 oktober?

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 11:11

Lyfter upp frågan, hemskt nyfiken!

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 21:30

Jag har inte hört nåt.. tvärtom isf.. dom mumlade lite om sänkta priser i Q3 rapporten, men det var ju i juli så vet inte om det slagit igenom.

Detta skulle då bero på svagare dollar/starkare Euro, dom förklarade även hur Apple inte skulle förlora några pengar på detta.. men det övergick mitt förstånd en bit

Ska lyssna igen kanske.. lite sjuk på det viset.

/carl

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Någon som kan bekräfta eller dementera att Apple är på väg att höja priserna den 1 oktober?

Varför skulle de höja priserna? På vad? Allting? Jag förstår om de höjer priserna på ex, LCD skärmar (och iMac G4) på grund av komponentbrist. Men jag tror inte Apple genomför någon generell prishöjning. Om jag minns rätt var Steve rätt generös med prissänkningarna på MWNY, han drog av hundratals dollar lite här och var. Skulle han höja nu, två månader senare?

/M

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 21:39

Ok.. lyssnade igen

Dom gissar på lägre marginaler p g a vissa "pricing adjustments" främst i Europa. Plus lite mer aggressive pricing på nya produkter som kommer under september-kvartalet.

Så det lär ju betyda lägre priser

håll tummarna.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
Ska lyssna igen kanske.. lite sjuk på det viset.

Vad är det du lyssnar på? Har jag missat något?! :rolleyes:

/M

[ 10 September 2002, 21:42: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 21:44

Q3 rapporten

Från 16 juli..

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 22:34

Jag har fått från vår ÅF att Apple Sverige (vet ej om det gäller utlandet också) kommer att höja sina priser med 5% from 1/10. Så det stämmer nog.

Dennis

• Oregistrerad
  • 2002-09-11 10:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dennisb:
Jag har fått från vår ÅF att Apple Sverige (vet ej om det gäller utlandet också) kommer att höja sina priser med 5% from 1/10. Så det stämmer nog.

Dennis

Samma info har vi fått...

Lär vara en höjning för att se till att ingen hamstrar maskiner...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Lär vara en höjning för att se till att ingen hamstrar maskiner...

Va?? Varför i hela friden skulle folk börja hamstra Macar?
Gäller prishöjningen bara Svenska Apple, eller är detta ett internationellt beslut?

/M

• Oregistrerad
  • 2002-09-11 10:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Va?? Varför i hela friden skulle folk börja hamstra Macar?
Gäller prishöjningen bara Svenska Apple, eller är detta ett internationellt beslut?

/M

Vad jag vet så gäller det hela EU. Lär ske samma sak runt om i världen. Alla orders som levereras efter den 1/10 gäller det nya priset. Alltså det är inte när man lägger beställningen.

Hamstringen kan ske ifrån alla företag som vill ha Mac OS 9 maskiner ett tag framåt. Det finns en del som inte ens planerar att gå emot Mac OS X. Vett ett stört företag här i Sverige som inte vill gå över till X.

OK, då förstår jag. Men gäller höjningen endast datorer. Eller passar Apple på att höja tillbehör, skärmar, ipods, programvaror mm också?

/M

• Oregistrerad
  • 2002-09-11 11:23

Det jag fick reda på att det avr en prishöjning den 1/10. Sen vad som ingår i det som Apple höjer, det har jag ingen aning om... Därför försökte jag höra om någon hade mer information...

Apple vill kanske göra det "rättvist" och ta en höjning över hela linjen...

• Oregistrerad
  • 2002-09-27 13:39

Hehe - jag har hela nya prislistan. Jag skapar en nyhet!

• Oregistrerad
  • 2002-09-27 15:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Hehe - jag har hela nya prislistan. Jag skapar en nyhet!

Låter som en kanonbra idé!

99mac alltid ett steg före!

1
Bevaka tråden