Caroma Electronics

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-07 10:44

Nån som känner till Caroma Electronics, baserade i Amsterdam?

En 800 mhz PowerBook för $2000, känns lurendrejeri-billigt.. eller?

Såg nu att dom säljer Dell med och dom säljer väl bara direkt själva.. jaja.. en varning kanske då

Caroma Electronics

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-08 15:32

Jisses! Det var ju ett helt sanslöst pris! Hur sjutton kan dom få det att gå ihop?! Applestore tar ju $3199 för exakt samma dator! Man blir ju lite sugen på att köpa en TiBook av dom, även om det kan innebära strul att köpa en utanför sverige.

/arvid

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-08 15:56

Det är gratis leveranser också!
"Shipping charges are FREE.THE PRICES INCLUDE SHIPPING WORLDWIDE"
Fast dom verkar inte acceptera kreditkort... Det är ju lite surt: :rolleyes:

Citat:

quote:
PAYMENT We currently accept money orders ,money transfer to our cashier address. All items must be shipped to Western Union billing address . Orders will not be shipped until all information is verified (shipping address, Transfer details from the western Union , Money Transfer Control Number) If there is any trouble in verifying information the order will be placed on hold and you will be contacted to attempt to rectify the situation.

Mmm fast man kan lägga ordern med hjälp av "Yahoo! Wallet?" också och där verkar det som att det går med kreditkort... Fast jag vet inte, man vill ju inte lägga en order bara för att testa det.

Börjar bli riktigt sugen på att köpa en PB nu när man får en 800Mhz för 19 016 pix (enl forex) istället för 42 995 pix från AppleStore.
Och Amsterdam är ju inte så fasligt långt bort.

Det ligger ju faktiskt i EU! Då borde det väl funka med garantier osv? Någon som vet?

/arvid

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-08 15:59

Fast man ska väl kanske vänta ett par dagar och se om det kommer några nya PBs på expot...

/arvid

• Oregistrerad
  • 2002-09-08 16:17

Vill inte vara glädjedödare, men jag tror att man får passa sig från att handla därifrån. Det känns onekligen frestande dock. Hallå där, har inte Ryanair lågprisflyg till Amsterdam?

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-08 19:04

Jorå, till London kostar det 199 så det kan nog inte vara mer än 400 pix totalkostnad
Och så får man se Amsterdam på köpet...

Angående bedrägeri-risken man tar så är ligger ju faktiskt hemsidan på Yahoo, som också sköter betalningsmekanismen. Tycker det borde borga för att det i alla fall borde lösa sig om nåt går snett...

/arvid

• Oregistrerad
  • 2002-09-08 19:12
  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-08 22:05

Tja, jag funderar seröst på att köpa en, men då blir det nog antingen en dagstripp ner, eller via Yahoos kreditkorts-betalnings-system (puhh - långt ord

)
Fast jag tänkte nog i alla fall vänta tills keynoten är klar. Man vill ju inte gå och köpa en Powerbook bara för att upptäcka att det kommer en ny med fetare grafik och mer Mhz dagen efter.

/arvid

Jag blev faktiskt också väldigt sugen på att handla därifrån. Verkar faktiskt lite osäkert måste jag säga, men man är alltid sugen på att göra klipp när det gäller att handla prylar!

Någon som vet var det kostar att byta till svensk tgb-bord?

//fredrik

• Medlem
  • 2002-09-09 18:44

Les hva som står på siten da ->

Caroma Electronics is not open for business.
Ordering is allowed for testing purposes only.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MCDr:
Les hva som står på siten da ->

Caroma Electronics is not open for business.
Ordering is allowed for testing purposes only.

Det verkar som att det säljer lite saker ändå, t ex här.

Det vore lite tokigt om de fejkade en auktion, tråkigt för köparen!

//fredrik

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-12 19:48

Nu verkar dom ha försvunnit från Yahoo...
store.yahoo.com/caroma/ finns inte längre...
Man kan ju undra om det beror på att det var fejk, eller om deras tester inte visade sig ge vettiga resultat...
Synd att dom försvann, - om dom nu har försvunnit... Intressant grej det där med autionen förresten... Undrar vad som händer om autionen är fejkad... Hur säkert är det att köpa något via en autions-site? Tycker siten borde ge några sorts garantier för att du får det du köper... Ja ja...

/arvid

1
Bevaka tråden