Vilket Adsl-abonnemang ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag flyttar om ung. 3 veckor och är inne på att fixa adsl eftersom det inte finns riktigt bredband i huset. Vad väljer jag? Prisfrågan är viktigast! Bonets anslutningsavgift är lite väl saftig, annars har jag fått uppfattningen att det är bästa alternativet. Dock har Telenordia (och Telia tom månadsskiftet) erbjudande om gratis anslutning och modem. Förslag?

Har du möjlighet till Bonet så är väl frågan onödig!?

• Oregistrerad
  • 2002-05-22 14:03

Bostream, 5 ggr högre hastighet än Telia. Samt 249 kr per månad mot 395 kr eller är det 375 kr. Tar inte speciellt länge innan du tjänat in eventuell installation. Samt att Telia kanske bjuder på installation men du får köpa modemet själv. Fast IP adress. Jag har Bostream, snabbt som ögat och en fröjd att installera.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
Jag flyttar om ung. 3 veckor och är inne på att fixa adsl eftersom det inte finns riktigt bredband i huset. Vad väljer jag? Prisfrågan är viktigast! Bonets anslutningsavgift är lite väl saftig, annars har jag fått uppfattningen att det är bästa alternativet. Dock har Telenordia (och Telia tom månadsskiftet) erbjudande om gratis anslutning och modem. Förslag?

Om du väljer ett ADSL-alternativ utan modem så kan du veta att jag har ett Nokia ståendes.

Jepp. Bostream. Har det. Packa upp paketet. Stoppa i sladden. Skriv in ditt fasta IP. Klart.

Lämnar dom övriga i sandlådan.

Telenordia har väl en bindningstid på 18 månader har jag för mig. På dessa månader går det ungefär jämt upp om du väljer Bostream eller telenordia. Dessutom kommer du hu förmodligen att ha adsl längre än 18 månader. Det billigaste och snabbaste och bästa alternativet är alltså Bostream.

Fan, jag skulle ha registrerat mig hos Bostream tidigare då gick anslutningsavgiften på ungefär hälften.

fan fan fan

Citat:

Bostream, utan konkurrens. Bäst prestanda, stora möjligheter, bra månadsavgift.

Citat:

Har ingen egen erfarenhet, men är glad att jag valde Bostream (kommer när som helst) efter att ha läst inläggen här.

Telenordia valde jag bort efter att ha läst en krönika i Computer Sweden som dissade dom ganska hårt för dålig kundtjänst.

Eftersom jag vet vem skribenten är, så säger det mig två saker: att ha Telenordia ADSL om man har Mac är inte problemfritt. Och när man får problem får man ingen hjälp. Det räckte för mig.

----------------------------------------------------
Nils Holmlöv / Chefredaktör MacWorld

Jaa´ det kanske blir det dyra men snabba alternativet då, men vi får se, ska kolla upp det hela lite mer innan - tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-23 11:33
Citat:

quote: Telenordia valde jag bort efter att ha läst en krönika i Computer Sweden som dissade dom ganska hårt för dålig kundtjänst.

Jag sitter i Stockholm och kör Bostream. Jag har ingen aning om hur deras kundtjänst fungerar, då jag aldrig har behövt ringa.

Ylan

• Oregistrerad
  • 2002-05-23 12:29

Bostream är bäst!!!!

1
Bevaka tråden