HP Laserjet 1200n

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att skaffa mig en ny laserskrivare till mitt hemmakontor och sneglar på HP Laserjet 1200n.

Någon som har erfarenheter av denna samt HPs Printerserver Jetdirect 175x som följer med?

Fungerar den bra med OSX 10.2?

Någon?.

Tydligen ingen här som visste något om HPs laserjet 1200n så jag rotade runt en del och kom underfund med att postscripten inte funkar så bra i den. Tydligen ruskiga problem med att printa från både Quark och Illustrator.

Sitter nu istället och velar mellan en Brother HL-1870N och Xerox 3400N. Dom är ju klart dyrare än HP LJ 1200 men skall jag ha en skrivare så vill jag ha en som inte lägger av i första taget.
Mina krav på en laserskrivare är ganska vanliga; den skall hålla klaffen på sig när jag inte printar (orkar inte med en massa fläktar som står och blåser bakom ryggen på mig), snabb första sida och sen hyfsad hastighet och billig toner. Xeroxens toner verkar vara snordyr så där hamnar ju Brother i god dager då deras tonerpaket ramlar loss på en femhundring. Vidare vill jag inte hålla på och strula runt med USB så nätverksanslutning är också ett måste.

Är det någon som har koll på dessa skrivare och kan tillföra info om dom funkar bra med OSX och programvara där under..

• Oregistrerad
  • 2003-02-10 22:22

Jag har själv en OKI 14i/n, som funkar utmärkt till mitt kontor, med både PC & Mac(OS9) kopplat till den via ethernet. Vad jag är osäker på är OSX som jag inte använder mig av ännu, men om någon månad så bör jag veta för då har jag fått min nya maskin...

• Oregistrerad
  • 2003-02-10 22:56

Vi har en HP LJ1200n i vårt nät hemma. Den fungerar klockrent i OS9 och på PC. Men det är som du säger den har krånglat lite i OSX, men inte i alla program. Där jag har stött på problem är i PhotoShop och Indesign. Nu är det inte så att det inte går, utan är "bara" vissa problem. I PS har det en tendens att ta en väldig tid innan man får ut sin utskrift, om det har med överföringen mellan skrivarservern och skrivaren vet jag inte, men det är min gissning. Då det är USB sista biten mellan skrivaren och skrivarservern kan jag tänka mig att det är det som är flaskhalsen. Indesign vet jag inte riktigt vad felet har varit, då det gick bra att skriva ut sist jag var hem. Antingen har det varit någon inställning eller något som har blivit uppdaterat medan jag varit borta.

Jag har en 1200n hemma. Jag tycker den fugerar utmärkt bara man inte använder de drivrutiner som HP levererar (på CDn eller över nätet).
Jag har inte kört stora (>10M) Illustrator dokument men mindre har fungerat riktigt bra. Jag tycker dessutom att den är snabbare än OKI14N på jobbet (PC).

1
Bevaka tråden