Prisförslag på iMac DV 400 SE

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-10 16:29

Ska investera i en ny mac och funderar på att sälja min iMac DV 400 SE. Vad är ett vettigt pris att begära för den? Tänkte sälja den utan mus.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-10 16:32

2 500 kronor kanske. Varför utan mus?

Jag instämmer med föregående postares fråga.

• Medlem
  • 2002-11-10 16:46

Vill behålla musen jag har nu. Spillde DrPepper på puckmusen som nu är bortom all räddning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-10 16:50

Men alltså en mus kostar ju bara ett par hundralappar?

Ah... alla borde skaffa Logitech Dual Optical i vilket fall

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 00:55

Lägg av! Du kan ledigt ta ut 4000 spänn för en imac dv se!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 01:04

Men alltså, vänta ett slag. Man får ju en sprillans ny eMac för 13 500 kr eller en ny iBook för 12 500 kr - inklusive moms och MED garanti.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 01:12

Jo, jag vet. Kanske är det bara jag som blivit snurrig av alla höga prissättningar på t.ex macworlds macbörs. Jag såg senast idag någon som ville ha mer än 4 papp för en imac rev D och en annan som sålde en imac dv för 6000 spänn. När priserna ligger som de ligger så skulle iallafall jag inte vara någon barmhärtig samarit och sälja min för 2500!!! Det är en bra, stabil och snyggt designad dator, den har dvd-spelare och är inte heller tokgammal. Att ta 4000 spänn för tycker jag inte är ett överpris. Känner att vi haft det här samtalet förr...

• Oregistrerad
  • 2002-11-12 01:29

Vad den borde vara värd och vad man kan få ut i verkligheten är två helt olika saker. :rolleyes: Det går nog klämma ut 3 - 4000:- av rätt kund. Köparen får en fin dator som kommer att hålla ett bra tag. OS X är nog ingen hit på den burken, fast som Linux-burk så är den nog toppen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 01:40

Vad nu? OS X borde väl rimligen inte vara några problem på en imac dv??? Att köpa mer RAM är ju inga problem. Om det nu är ett problem med att köra X på den så kan ju jag (som har en likadan) helt enkelt glömma att gå över till X...

Edit: lite märkligt att OS X tycks fungera ok på en imac 233 om det inte funkar på en dv...Hänvisar till denna tråd.

[ 12 November 2002, 01:43: Meddelandet ändrat av: PJW ]

• Oregistrerad
  • 2002-11-12 01:44

Visst går det att köra OS X på din iMac, men det kommer inte att gå snabbt. Linux distributionerna i allmänhet har lägre hårdvarukrav, därför anser jag att iMac DV passar bättre för det operativsystemet. Samt givetvis OS 9...

3500-4000 kan du nog få, om minnet är uppgraderat och musen följer med
Det är ett rimligt marknadspris i dagsläget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 06:48

Men vad händer om skärmen lägger av? Jag litar inte på iMac G3.

• Oregistrerad
  • 2002-11-12 12:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Lång näsa! Fast det gäller allt som man köper begagnat. Håller med om att bildskärmen är ett problem, den verkar vara något harakiri-benägen. En bekants iMac får sporadiskt grön bild vid uppstart. Felet uppkommer (låt säga) en gång per trettio uppstarter. Den lär väl lägga av för henne snart, och då åker väl jag på att "fixa" den. :rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 12:43
Citat:

quote: Lång näsa! Fast det gäller allt som man köper begagnat. Håller med om att bildskärmen är ett problem, den verkar vara något harakiri-benägen. En bekants iMac får sporadiskt grön bild vid uppstart. Felet uppkommer (låt säga) en gång per trettio uppstarter. Den lär väl lägga av för henne snart, och då åker väl jag på att "fixa" den.

Historien upprepar sig. Samma sak hände med de gamla kompakt-Macarna.

Jag har inga problem med min skärm i alla fall

Citat:

Då kopplar du in en annan skärm lämpligtvis, om du inte vill lägga pengar på att fixa den inbyggda

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 13:50

Om jag hade en iMac DV SE och skärmen pajade skulle jag transplantera inälvorna i iMacen till en Performa-maskin i pizzakartongsformat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 13:54

...eller kanske en gammal pc-låda?

Citat:

...eller kanske en gammal pc-låda?

Du har många sådana va?

• Medlem
  • 2002-11-15 20:02

Tack för tipsen, nu vet jag vad jag kan försöka begära för den.

1
Bevaka tråden