Kraftiga studentrabatter på Apple Store (10%)

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-06 17:53

För alla studentet finns schyssta rabatter att hämta.

"Med priser 10% under vanliga Apple Store! Med CSN- eller Mecenatkort får du tillgång till Mecenat Apple Store där urval och köp blir bekvämare, enklare och smartare."

Obs! Rabatten ser man inte förrens man kikar i sin varukorg.

Trevligt med hela 10% rabatt med CSN/Mecenatkort. När jag köpte min PBG4 på AppleStore fick jag endast 5% i studentrabatt (studerar på universitet), men dom verkar ju ha ökad på rabatter till oss studenter. Det ska dom ha "credits" för.

Hur erhåller man denna rabatt egentligen ? Jag brukar välja utbildning på svenska applestore för att kolla hur priserna blir med utbildningsrabatten. Men denna CSN/Mecenat rabatten är inte samma sak som utbildningsrabatten ?

Få se nu, nya PBG4 1GHz kostar 37995, med 10% rabatt blir det ju 34195:-, trevligt

/henrik

• Oregistrerad
  • 2002-11-06 18:33

Nya iBook 700 kostar 11250 med rabatt!. I och med detta så kan man verkligen säga att Apple har en studentdator i sitt sortiment.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-11-06 18:36

iBookpriser:

SEK 11.245,00
12,1-tums TFT XGA-skärm
700 MHz PowerPC G3
512 K L2-cache (vid 700 MHz)
128 MB SDRAM-minne
20 GB Ultra ATA-enhet
CD-ROM-enhet
ATI Mobility Radeon 7500
16 MB DDR-bildskärmsminne
10/100BASE-T Ethernet
Internt 56K-modem
AirPort-förberedda

SEK 14.845,00
12,1-tums TFT XGA-skärm
800 MHz PowerPC G3
512 K L2-cache (vid 800 MHz)
128 MB SDRAM-minne
30 GB Ultra ATA-enhet
DVD/CD-RW-enhet
ATI Mobility Radeon 7500
32 MB DDR-bildskärmsminne
10/100BASE-T Ethernet
Internt 56K-modem
AirPort-förberedda

SEK 17.995,00
14,1-tums TFT XGA-skärm
800 MHz PowerPC G3
256 MB SDRAM-minne
30 GB Ultra ATA-enhet
DVD/CD-RW-enhet
ATI Mobility Radeon 7500
10/100BASE-T Ethernet
Internt 56K-modem
AirPort-förberedda

SEK 23.960,00
14,1-tums TFT XGA-skärm
800 MHz PowerPC G3
384 MB SDRAM-minne
40 GB Ultra ATA-enhet
DVD/CD-RW-enhet
ATI Mobility Radeon 7500
10/100BASE-T Ethernet
Internt 56K-modem
AirPort-förberedda
AppleCare

Riktigt trevliga priser! Nu är det dags att slakta spargrisen och se om det räcker till en 800 12".

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Henrik Andersson:
Hur erhåller man denna rabatt egentligen?

Du måste ha registrerat ditt CSN/Mecenat kort och sedan gå via Mecenats sida till Apple Store, då ska du få rabatten. Iaf så gjorde jag.

Kanske dags och införskaffa en iBook med AirPort kort nu då.

Märkte just att man var tvungen att logga in med Mecenatkortet först. Då kom det ju äntligen till någon nytta, 10% på AppleStore är inte fy skam !

/henrik

• Oregistrerad
  • 2002-11-06 19:04

Tror det är mååånga som inte känner till detta, eller vad tror ni?

Det är säkert många som inte vet, jag visste ju t.ex. inte om det. Hade bara noterat Apple loggan på baksidan av kortet. Kortet har jag f.ö. inte använt förran nu.

Dags att börja övertala andra studerande kompisar att skaffa Mac. Med 10% rabatt borde ju nån nappa ...

/henrik

Är det nån som har koll på det här: Om jag köper en dator med studentrabatt, kan jag ändå dra av den på min enskilda firma?

Ja, redovisa kostnaden bara med ett ordentligt verifikat. Apple (eller deras representanter) kommer bergis inte gå med på att fakturera din enskida firma, utan betala privat och redovisa kvittot som en kostnad i din bokföring.

Jag kommer att ta upp detta snarast för våra 300 studenter. Vi har haft allt från Appletrogna till NEJ-till-Apple. Fler och fler har dock börjat spana på macar vid köp av datorer.

Många har tom köpt sig en bärbar med Airport, trots vår enda basstation inom våra lokaler (som dock ger 50% täckning).

Har försökt få Apple att promota sina produkter med erbjudanden till våra elever men det har varit svårt. Men med 10% rabatt .. o nya sjyssta priser så kan jag tänka mig att ett tjugotal kommer o slå till.

Någon som har koll på hur vi som går på gymnasiet nyttjar detta erbjudande?

Har för mig att jag har läst att man ska skicka in något papper till Apple för att nyttja detta, något om någon terminsavgift. Men detta betalas ju inte när man går på gymnasiet.

Någon som har koll?

• Oregistrerad
  • 2002-11-06 21:09

Logga in på csnkortet.com och gå vidare till Apple och Apples Mecenat-shop. Ligger på framsidan just nu om jag minns rätt. Köper man via denna så får man rabatten.

Gäller alla som har CSN- eller Macenatkort alltså.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jakob.:
Logga in på csnkortet.com och gå vidare till Apple och Apples Mecenat-shop. Ligger på framsidan just nu om jag minns rätt. Köper man via denna så får man rabatten.

Låter bra!

Ska bara få någon av mina föräldrar att inse hur bra TiBooken på 1Ghz med SuperDrive är

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2002-11-06 21:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jakob.:

"Macenatkort"? Var det medvetet eller? Roligt var det iallafall!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Ja, redovisa kostnaden bara med ett ordentligt verifikat. Apple (eller deras representanter) kommer bergis inte gå med på att fakturera din enskida firma, utan betala privat och redovisa kvittot som en kostnad i din bokföring.

Aha, vad bra. Så som jag förstår är det helt korrekt att göra så, det är inte ett halvskumt sätt att tänja på reglerna, eller hur?

Det är väl inget som hindrar studenter från att vara egna företagare?! Nej, jag det borde vara helt rätt att dra av skatten...

/M

Jo, det är väl rimligt, ville bara höra mig för, för säkerhets skull. Denna rabatt gör ju ett eventuellt nytt köp ännu mera attraktivt...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Det är väl inget som hindrar studenter från att vara egna företagare?! Nej, jag det borde vara helt rätt att dra av skatten...

/M

Någon som kan förklara det där med moms-avdrag mm så jag förstår hur det går till?

Man får nog inte fakturera dessa priser - däremot kan man ju med kvittot sen dra av momsen mot sitt företag..

Om man är student kan man bli Student Medlem (no kidding!) i ADC, apple developer connection. då får man månatliga CD-skivor med dokumentation, kodexempel etc men också ev nya versioner av Mac OS X. Är man ny medlem får man nog OS 9.x oxå.

kostar 99 USD per år (12 månader, ej kalenderår)

sen har man rabatt på en del annat, bl.a. webobjects

har för mig det finns hårdvarurabatt oxå, men kanske bara i USA

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-11-18 14:37

Har precis utnyttjat rabatten till att införskaffa mig en sprillans 867:a med 512 RAM, ATI Radeon 9000 Pro, SuperDrive och Airportkort.

Sedan kan man alltid gå in på xlr8yourmac.com och titta hur man ökar buss-hastigheten och därmed också processorhastigheten till 1 GHz. Flera som har gjort det har lyckats, datorn är tom stabil. Man kan också hitta hur man dämpar ljudet genom att byta fläktarna. Det ska jag göra... Den låter ju som ett tröskverk.

1
Bevaka tråden