Köpa Palm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-26 00:03

Jag har rätt länge funderat på att skaffa mig en Palm eller liknade för att ha något som kan hålla ordning på mitt liv.

Jag är dessvärre inte gjord av pengar så jag tänkte köpa begagnat. Är det någon som har tips om modeller, varningar och rimliga priser så hade jag uppskattat lite tips.

Jag hade tänkt mig en Palm VX eller en billig m500, färg är inget jag är speciellt intresserad av. Låter det som ett vettigt val?

[ 26 Augusti 2002, 00:13: Meddelandet ändrat av: apu ]

Jag tycker att du ska satsa på en maskin som har uppladdningsbara batterier, förslagsvis m500 som verkar prisvärd.

Själv har jag en Palm IIIxe som slukar batterier och kostade ungefär lika mycket som m500 när jag köpte den.

Se till att du köper en modell som har SD-kortplats. Då kan du med en gång eller senare köpa till ett Bluetooth-kort och ha god nytta av Palmen tillsammans med din Mac.

Jag rekommenderar absolut inte en PocketPC, även om man kan byta ut Windows CE till t.ex. Linux så är själva maskinerna väldigt otympliga.

Ciryon

Jag har en Palm Vx i nyskick i kartong med kvitto och tre hotsyncvaggor, tjusigt aluminiumfodral och en extra (något defekt) Palm V för eventuellt meckande med att sälja rätt billigt. Intresserad?

• Medlem
  • 2002-08-26 13:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Mattias Bengtsson -:
Hett tips!

https://store.palm.com/outlet/refurbishedhandhelds.asp

Ja det var ett bra tips. Synd att de bara säljer dem till invånare i staterna. Jag hittar inget liknande på den svenska affären. Desvärre.

• Medlem
  • 2002-08-26 14:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ciryon:
Se till att du köper en modell som har SD-kortplats. Då kan du med en gång eller senare köpa till ett Bluetooth-kort och ha god nytta av Palmen tillsammans med din Mac.
Ciryon

Det står just nu mellan en Vx och m500, (en Visor Edge hade också funkat). Det där med kortplats låter lockade frågan är om jag behöver det...Fast det kanske är bra att ha en modell som fortfarande är aktuell om man har lust att skaffa tillbehör senare. Jag brottas lite med mig själv när det gäller det här.

• Medlem
  • 2002-08-26 14:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Kallisti:
Jag har en Palm Vx i nyskick i kartong med kvitto och tre hotsyncvaggor, tjusigt aluminiumfodral och en extra (något defekt) Palm V för eventuellt meckande med att sälja rätt billigt. Intresserad?

Jo lite... jag mailar

• Medlem
  • 2002-08-28 14:13

Det blev en m500. Nu blir det gröt i ett par månader.

1
Bevaka tråden