Värde på Radius Pressview 21SR?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-26 22:41

Funderar på att sälja min G4/400 och min Pismo 400 och köpa en ny Powerbook (när de kommer).

Och då tänkte jag också sälja min monsterskärm, en Radius PressView 21SR. Kostade typ 50 000 + moms -97 (fast det var förstås inte jag som köpte den ursprungligen) och är fortfarande riktigt skarp.

Vad är en sådan pjäs värd idag, med keps, färgkalibrator och gamla seriell-kablar m.m?

• Oregistrerad
  • 2002-10-26 22:51

Räkna med 5-10% av ursprungsvärdet.

Är du nöjd med den så behåll den. Tror bara det gör ont av att sälja den idag. Hade Radius varit vid liv idag så tror jag du hade fått ett bättre pris, men idag är den ganska kall på marknaden. Vi har en del radius skärmar i källaren. De lär aldrig se dagsljus igen, dessvärre...

• Oregistrerad
  • 2002-10-27 11:23

Joo...du har väl dessvärre rätt i det.

Det gör väl inte särskilt ont att sälja den, den har inte kostat mig så mycket...alls.

Vill mest bli av med den för att den tar en hiskelig massa plats.

Kanske försöker sälja den tillsammans med min G4:a, det blir ju ett rätt tungt paket.

• Oregistrerad
  • 2002-10-27 12:45

Ja, båda tillsammans kan hitta ett fint hem ganska snabbt. Sälja löst tror jag blir svårare då det gäller skärmen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-27 14:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Räkna med 5-10% av ursprungsvärdet.

Är du nöjd med den så behåll den. Tror bara det gör ont av att sälja den idag. Hade Radius varit vid liv idag så tror jag du hade fått ett bättre pris, men idag är den ganska kall på marknaden. Vi har en del radius skärmar i källaren. De lär aldrig se dagsljus igen, dessvärre...

Jag kan tänka mig en Radius... ju fetare desto bättre...
Har inga platsproblem, annat än för fönster & paletter... kör med 2 19"... kan tänka mig två 21" istället

1
Bevaka tråden