Grafikkort-hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag hade tänkt att införskaffa ett nytt grafikkort till min g4-400 agp.

Är det någon som känner till ett gforce2-kort som man inte behöver flasha för att det ska fungera till min mac?

Tacksam för svar!

jag vill vara en Utrakiller :eek:

Nvidia GeForce 2 MX finns för Mac.
Likaså GeForce 3. *mums*
Då skulle du bli en Ultrakiller.

Tack för svaret Mattias!

Kan man köpa Nvidias mac-kort i handeln, eller är det ett pc-kort som du talar om?

Jag har nämligen hört att det skall finnas pc-kort med en mackompatibel romskiva.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Ultrakiller:
Tack för svaret Mattias!

Kan man köpa Nvidias mac-kort i handeln, eller är det ett pc-kort som du talar om?

Jag har nämligen hört att det skall finnas pc-kort med en mackompatibel romskiva.

Det du tänker på är att det har ryktats att vissa GF MX kort har haft en firmware med mac-kompatibilitet påslaget vid leverans. Det skall nog till en MASSA tur om du hittar ett PC-kort som har firmware med mac-kod i. Där emot går det vad jag förstår ganska enkelt att flasha om firmwaren på kortet om man stoppar det i en PC och kör firmware uppgradering MED en liten extra växel vid prompten. Har för mig att det är växeln "-m" som i mac. Men jag kan ha fel. Kolla runt på www.xlr8yourmac.com det står en del om det där. Jag kommer att testa det så fort jag får råd att köpa mig en Mac med AGP. Då kommer jag att rapportera här. (Ni får förlåta mig om jag skriver virrigt, men jag är helsikes förkyld...)
Lycka till med dina försök.

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Ultrakiller:
[B]Hej alla!

Jag hade tänkt att införskaffa ett nytt grafikkort till min g4-400 agp.

Är det någon som känner till ett gforce2-kort som man inte behöver flasha för att det ska fungera till min mac?

Hej
Om du/ni inte sett detta än så kolla in denna länk för tips om hur man flashar PC GeForce3 till Mac. Det bör även funka för Geforce2 MX.

XLR8YOURMAC.COM PC Geforce3 konvertering

Lycka till ni lyckostar som har en G4 och ett Geforce 3!!!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2002-02-02 13:43

Jag väntar själv på ATI Radeon 8500 till Mac. De väntas börja levereras i mitten/slutet av februari, och är i klass med Geforce 3.

1
Bevaka tråden