Billiga Ibooks

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...finns på OnOff kungsgatan. Första modellen med 10 GB disk.

Pris 13000 Netto... Ganska schysst...

MVH Mattias

Förutom HD (-5 Gb) och minne (-64 Mb). Är det några mera skillnader mot den nya modellen?

Mer minne vill (måste) man ju ändå sätta in. Och en större HD än tio Gb skulle ju givetvis vara skönt men inte nödvändigt väl?

/Thomas

Ja. Det är ju bara 500 Mhz... Jag har en likadan (med DVD), men den kostade nästan 15000 + moms, så jag tyckte det var ett fynd iom att det är Netto, hade jag haft råd hade jag köpt en till min lillasyster på direkten, men du har rätt, rejält med RAM minne är ett måste. I dagsläget klarar jag mig dock över förväntan med 10GB, kanske för att Ibooken mest används till administrativt arbete och trådlösa installationer och dylikt...

MVH mattias

Citat:

Skapades ursprungligen av: J Thomas E:
Och en större HD än tio Gb skulle ju givetvis vara skönt men inte nödvändigt väl?

Beror på av du ska ha din datorn till. Jag har tio gigabyte i min Tibook och det är i minsta laget. Jag använder den som jukebox så det ligger ganska mycket mp3-filer på den.

Ska köpa en extern firewire-disk och köra mp3-filer och Imovie-projekt på.

Citat:

Ja. Det är ju bara 500 Mhz...

Det är väl den nya också (CD versionen).

Det är faktiskt ett riktigt bra pris om man tittar på t.ex. Macoteket som tar 14.995 för samma maskin.

1
Bevaka tråden