Värdet på en Apple II?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-12 21:01

Hur mycket är en Apple II värd? Visst som dator är den inte värd något alls, men som Apple pryl?

Är det någon som skulle kunna ge 1000 kr för en i hyfsat skick? Hur Mac tokiga är ni egentligen?

Handen på hjärtat per,skulle du betala 1000:- för en Apple II?

Skänk bort eländet,eller betala för att bli av med skiten

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 22:08

Gud vad elakt. På eBay finns dom för 300-1000:-, förvånande lite tycker jag med tanke på att de ofta kommer i originalkartonger och med massor av tillbehör.

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 22:39

Jag hade nog gett 500:- ivarjefall... De är ju lite kult!

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 23:02

Nej, jag har ingen, funderade bara på hur tokiga ni andra var.

Själv skulle jag inte ge mer än ett par hundra, om äns det. Visst är de kult men man kan ju inte ha dem till något vettigt. Ännu en pryl som bara skulle bli stående.

Jag köpte en Lisa med alla orginalprylar för ett par år sen för 1500 spänn....helt klart värt det med tanke på att den kostade nåt runt 200000 när den kom i början av 80-talet... KULTBURK!!!

/Per

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-17 13:52

Jag har kollat efter en Apple II ett par gånger på Ebay och inte hittat någon. Så jag har ingen aning om marknadspriset för en sådan. Men visst måste den väl vara värd minst en tusing?

Jag skulle i alla fall lugnt ge 1000 spänn för en Apple II. Om den funkar. Och är även intresserad av Apple II+ och Apple IIe, om det är någon som har. Tyvärr har jag inte riktigt råd just för tillfället.

Jag fick en gammal Apple IIc av min engelsklärare för några flaskor vin. Gissa om jag blev glad!

Per: Jag bjuder 2500 för din Lisa.

• Medlem
  • 2002-08-19 22:05

Jag har en Apple II+ med två 5 1/4" stationer och en liten svartvit monitor. Det sitter ett CP/M-kort i också.
Första Castle Wolfenstein och massor med skojiga spel! Inte startad på den här sidan om 80-talet, så jag har ingen aning om skicket, men den fungerar nog.

Bud?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Jag har en Apple II+ med två 5 1/4" stationer och en liten svartvit monitor. Det sitter ett CP/M-kort i också.
Första Castle Wolfenstein och massor med skojiga spel! Inte startad på den här sidan om 80-talet, så jag har ingen aning om skicket, men den fungerar nog.

Bud?

500:- om den fungerar.

Jag gjorde en sökning på "completed items" på eBay.
En Apple IIc verkar tyvärr bara ha ett värde på några tiotals $, men vi kan väl alla gratulera Per till sitt Lisa-köp. De har gått från $600 till $7600!

Lisa på eBay

Per: om du jämför med de få som finns, vad tror du din kan vara värd?

• Medlem
  • 2002-08-21 15:41

Jag säljer Apple II datorn för 1.000:-, eller högstbjudande.

Visst, måhända ett högt pris för en drygt 1Mhz dator, men det känns inte värt det att gå upp på vinden för en femhundring. Någon som vill skapa ett datormuséum kanske?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Jag säljer Apple II datorn för 1.000:-, eller högstbjudande.

Visst, måhända ett högt pris för en drygt 1Mhz dator, men det känns inte värt det att gå upp på vinden för en femhundring. Någon som vill skapa ett datormuséum kanske?

Fungerar den så är jag intresserad. Kan du skicka med PF
niklas@veab.biz

1
Bevaka tråden