PC-grejer dårå...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, nu behöver jag er upplysta hjälp. Min svägerska har bett mig köpa och sätta in lite grejer i hennes PC-burk och min koll är lika med noll i dessa frågor. Tipsa mig nu om vad jag skall köpa då det gäller:

1) Grafikkort. (Räcker med tillräckligt bra - inte värsta 3D prylarna. Runt en tusenlapp skulle sitta fint)

2) Ett ljudkort av enklaste typ, bara så hon kan köra ut motorsågen i Quake i externa högtalare

PIII 7-800mHz ungefär...typ...
Windows 98

Tack!

Anders

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-04-08 09:40

kolla in bugsoft.hik.se och gör lite sökningar där för billiga pc prylar

Tack, men mitt problem är ju att jag inte ens vet vad jag skall söka efter :rolleyes:

Anders

Grafikkort: GeForce 2 Pro av något slag. Går att hitta för tusenlappen ungefär. Bra och billigt, ofta med tv-utgång också.

Ljudkort: Soundblaster Live 5.1, billigaste varianten du kan hitta. Tre-fyra hundra. Så slipper du trassel med drivrutiner, inkompatibilitet och liknande. Dessutom kan du få surround om du vill.

Geforce 2 MX är mer prisvärt, köp ett med 64 meg minne. Finns för cirka 800-900 kr.

Passa på att köpa ett SB-Live innan de tar slut. Har för mig att de har slutat att tillverka sådana kort (SB ska inrikta sig på proffs).

Om hon vill ha ett lite bättre grafikkort som håller ett par år till (2 kanske) så kan hon köpa ett: ASUS V8200T2 Pure GeForce3 Ti200 64Mb DDR Retail A från Datorbutiken.com för 1525:-

• Medlem
  • 2002-04-11 16:55

Jag har har köpt ett Hercules 3D Prophet 4500 64 MB retail för 1200:- inkl. moms hos datorbutiken.com för tre månader sen. Det rockar fett på min "tyvärr_jag_är_tvungen_att_ha_PC". Myst 3 följde med kortet som bonus, fast jag hade det redan.

P.S. Myst 3 funkar på Mac också, förstår du va´jag menar

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-04-12 00:42

Grafik GeF2 MX400, 64Mb/TV = 799:-
Soundblaster 128 PCI = 299:-
Creative SB Live! Player 5.1 = 499:-
Hos www.dataprince.se
Förövrigt så har dom nog dom bästa priserna på HD:ar (ex. IBM, 120gxp DMA100/61GB/8ms/2Mb, silent! = 1299:-)
Har själv handlat en heeel del av dom under den lärorika och jobbiga period då jag tillät wintel maskin(er) att husera under mitt tak.

[ 12 April 2002: Meddelandet ändrat av: Cihan D ]

[ 13 April 2002: Meddelandet ändrat av: Cihan D ]

• Oregistrerad
  • 2002-04-12 17:10

Ovanstående länk är fel, klicka här istället. http://www.dataprince.se/

1
Bevaka tråden