Köpa TFT-skärm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-10 15:53

Tjo, jag funderar på att köpa en TFT-skärm.
Den ska kunna köra 1280*1024 och ha DVI-anslutning.
Jag har kollat på lite olika men har lite dålig koll.

Jag jobbar med illustration och formgivning.

Några tips?

Hej !

Sitter med Apples 17" TFT, den är ju faktiskt riktigt riktigt bra ! Lite dyr iofs..

/ d

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-10 16:54

Apple-skärmen är tyvärr utesluten pga priset och att den saknar dvi-anslutning.

Formac är ju fin men den verkat ta upp ganska mycket av skrivbordet + att den är rätt dyr med dvi-anslutning.

Jag har kollat lite på denna:
SAMSUNG SYNCMASTER 172T

Vad tror ni?

Hercules har en 17" dvi som dessutom har TV-ín, och den e snygg billig och bra, ligger på 10 700.. kolla på hercules sida

En bekant till en bekant fick tag på en transportskadad* Hercules med TV-in för 5500:- :b

* endast kartongen var skadad

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-10 20:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tobot:
Apple-skärmen är tyvärr utesluten pga priset och att den saknar dvi-anslutning.

Formac är ju fin men den verkat ta upp ganska mycket av skrivbordet + att den är rätt dyr med dvi-anslutning.

Jag har kollat lite på denna:
SAMSUNG SYNCMASTER 172T

Vad tror ni?

De Samsungar jag kikat på har sett riktigt bra ut. Bland de bästa bild-mässigt tycker jag. Just den samsun du nämner har jag tyvärr inte sett i verkligheten, men fotev verkar väldans smart! Man kan ju vrida och vända på den hur man vill!!

Sen finns ju Viewsonic också. Fin fin bild de också. Har ett tag funderat på deras VX800 den har DVI och VGA ingång, snabb respons-tid och är 18" stor. 9979:- hos Datorhandel.com. Viewsonic har också en 17" version vid namn VX700 som du hos Datorhandel.com får för blott 8570:-. (alla priser inkl moms)

Mitt råd är att försöka titta på skärmen innan du köper den. Alternativt inte titta på någon tft skärm, då blir du alltid nöjd.

/arvid

edit: la till lite saker

[ 10 Oktober 2002, 20:44: Meddelandet ändrat av: arvid. ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-10 21:07
Citat:

quote: De Samsungar jag kikat på har sett riktigt bra ut. Bland de bästa bild-mässigt tycker jag. Just den samsun du nämner har jag tyvärr inte sett i verkligheten, men fotev verkar väldans smart! Man kan ju vrida och vända på den hur man vill!!

Jo, den verkar riktigt smidig, dessutom är den ganska snygg

tänkte sätta fast den på sidan av min G4:a på något sätt

men den känns lite misstänkt billig på något sätt?

1
Bevaka tråden