Lösa FCP-tangenter finns !!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske fler än jag bli glad över att se att det finns lösa tangenter till Final Cut Pro (även svenska med ÅÄÖ) från vad som förefaller vara ett Danskt företag. Så här ser hela kittet ut och vad jag kan se av ena bilden så är det stora vanliga USB-tangentbordet från Apple som man ska använda. På ena bilden förefaller det vara en sorts nyckel att pilla bort de ordinarie tangenterna med.

BSP Europe
Kærvej 2
2970 Hørsholm
Denmark
Phone: + 45 45 76 58 00
Fax: + 45 45 76 58 80
E-mail: Info@BSPeurope.dk

Apple Pro Keyset $ 90 (DKK 765 kr)

http://www.LogicKeyboard.com/Online_Shop/Video_editing_prod ucts/Final_Cut_Pro/Apple_Pro_Keyset/Apple_Pro_Keyset.php

Olle

[ 02-12-2001: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

• Medlem
  • 2001-12-03 00:34

wow!

två kanske korkade frågor:

Måste man ha någon speciell program vara för att få funktionerna att fungera, eller är tangenterna bara för att underlätta användning av fcp?

Finns det någon bra pdf manual för fcp (för nybörjare)?

Samul skrev: Måste man ha någon speciell program vara för att få funktionerna att fungera, eller är tangenterna bara för att underlätta användning av fcp?

Självfallet så är dom för snabbkomandona till FCP - där finns även de svenska tecknen typ ÅÄÖ så att man kan ha det till vad som hellst typ skriva vanlig text. Man jobbar mycket mer effektivt med den här typen av tangentbord... man kan ju använda ett vanligt men ögat hittar snabbare när symbolerna för komandona finns synliga och har olika färger. Alla Avider levereras med ett motsvarande färgglatt tangentbord. Tangenbordet på bilden är ett vanligt tangentbord från Apple. Dom har även en knappsats för Adobe Premier - kommandona ligger alltså anorlunda där. På CD´n finns väl en manual eller åtmindstonde bra beskrivning av hur alla tangenterna kan kombineras med flera tangenter.

• Oregistrerad
  • 2001-12-05 00:09

Jag mailade företaget och frågade om dom hade liknande tangenter till Pro Tools. Dom ringde upp efter några timmar och frågade lite om jag visste ungefär hur många användare det fanns, så nu ska dom kolla upp om dom kan göra motsvarande till Pro Tools. Kanon!
Ett företag som lyssnar, och gör nåt !!

1
Bevaka tråden