20th Anniversary Mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min far vill gärna bli av med sin Spartacus. Någon som vet hur mycket de "normalt" går för nuförtiden?

• Oregistrerad
  • 2002-03-23 14:31

DD har haft en till salu för 15.000 i flera år. Dvs ingen vill tydligen betala så mycket i varje fall...

Åk med den till Japan.. http://www.wired.com/news/mac/0,2125,51231,00.html

Ärligt talat vet jag inte vad den är värd här. Problemet är nog att hitta en köpare som verkligen letar efter just en sådan burk. 15K verkar inte fungera att sälja för. Jag tror även 10K blir svårt. 5K skulle antagligen vara lätt att sälja för. Så, min gissning är nånstans mellan 5 och 10.

Studentlitteratur Apple Center hade en Spartacus för 6.995 kronor i april 1999. Jag var extremt dum som inte köpte den! Hade jag gjort det skulle jag haft en av de absolut mysigaste Macarna som Apple någonsin skapat.

Det finns väl ingen anledning att göra sig av med en sådan? Jag skulle gärna ha en som utställningsföremål och för att köra diverse saker - men sälja den - no no.

• Medlem
  • rörtången
  • 2002-03-28 21:00

jag skulle kunna tänka mig att köpa den för ca 5000 svkr
den e snygg men seg i dag

Varför kallas den 20th anniversary mac. Tjugo vaddåförnåt?

• Medlem
  • 2002-03-30 13:35

En sådan skulle jag gärna vilja ha... Verkar lite bökigt att bygga bara.

• Oregistrerad
  • 2002-03-30 17:31

13000 spänn för en SE30! :eek:

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Varför kallas den 20th anniversary mac. Tjugo vaddåförnåt?

Det betyder 20-årsjubileum. Vad det syftar på får du gissa själv...

En Spartacus har positiva saker:
1. Den går att G3-uppgradera (Sonnet), 2. Den har Bose ljudsystem med Sub Woofer som låter kanon (slår Sounds Sticks med hästlängder) dvs suverän mp3-spelare . 3. Den är fantastiskt snygg (läderklätt tangentbord mm)
Själv köpte jag min Spartacus när den var ny. Jag tror inte att jag får igen pengarna

/Klas

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: speedbird:
En Spartacus har positiva saker:
1. Den går att G3-uppgradera (Sonnet), 2. Den har Bose ljudsystem med Sub Woofer som låter kanon (slår Sounds Sticks med hästlängder) dvs suverän mp3-spelare . 3. Den är fantastiskt snygg (läderklätt tangentbord mm)

Just det, köp min!

Här är tråden.

[ 23 April 2002, 12:29: Meddelandet ändrat av: Per Ejeklint ]

1
Bevaka tråden