USB-mikrofon?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2001-11-21 07:26

Någon som vet om någon säljer USB-mikrofoner eller headset här hemma i svedala?

OBS inte MacAllys iVoice utan t.ex. Telex eller Plantronics produkter med lite bättre kvalitet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 22:37
Ursprungligen av iBjorn:

Någon som vet om någon säljer USB-mikrofoner eller headset här hemma i svedala?

OBS inte MacAllys iVoice utan t.ex. Telex eller Plantronics produkter med lite bättre kvalitet.

Jag är också på jakt efter ett bra HEADSET, främst för ip-telefoni (Skype).
Några tips efterlyses.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 15:55

Ingen som använder USB headsets?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-11 16:40

http://www.dustin.se/dacsaportal/ och sök på "logitech usb" så kommer det upp resultat som bl.a. innehåller en ful, men bra och enkel USB-mik för 250 spänn. Bara att plugga in och köra.

Eller headsetet för 375. Bara att plugga in.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-14 12:58

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010043819

LANTRONICS DSP400 STEREO HEADSET USB #SKYPE-KAMPANJ

Undrar om de lurarna är bra.... För övrigt undrar man om programvaran som medföljer
de olika produkterna fungerar på OSX.

Min G4867 har ju ingen mikrofoningång så jag är hänvisad till USB-varianter av headset.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-14 16:00

Om man köper en iMic först så kan man sen koppla in vilken vanlig mikrofon som helst. Det är nog bättre än att begränsa sig till USB-mikrofoner.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-14 16:02

Eller ska man kanske satsa på ett PCI-kort och plugga in istället?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-14 16:04
Ursprungligen av Rajje:

Om man köper en iMic först så kan man sen koppla in vilken vanlig mikrofon som helst. Det är nog bättre än att begränsa sig till USB-mikrofoner.

Vet du om mikrofonen måste ha egen strömförsörjning, eller om iMicen klarar det ändå?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-14 18:23
Ursprungligen av mirydh:

Vet du om mikrofonen måste ha egen strömförsörjning, eller om iMicen klarar det ändå?

Enligt denna sida så ska den klara det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-14 18:50
Ursprungligen av Rajje:

Enligt denna sida så ska den klara det.

tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 19:36

Nån som testat

SENNHEISER

Jag har en Logitech USB som jag har kopplat in i tangentbordet på min Cube. Den fugerar perfekt med både ichat och skype och tar ström från USB. Köpte den för en låg penning på Sida, Onoff eller om det nu var Giganten. Kan det ha varit 250-300 spänn? Vad den heter vet jag inte riktigt, men det är en fyrkantig silvrig plastfot med en på/av-knapp och en svart justerbar, lätt böjd pinne som är mick.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 20:11
Ursprungligen av Ian Curtis:

Jag har en Logitech USB som jag har kopplat in i tangentbordet på min Cube. Den fugerar perfekt med både ichat och skype och tar ström från USB. Köpte den för en låg penning på Sida, Onoff eller om det nu var Giganten. Kan det ha varit 250-300 spänn? Vad den heter vet jag inte riktigt, men det är en fyrkantig silvrig plastfot med en på/av-knapp och en svart justerbar, lätt böjd pinne som är mick.

Är det 20- eller 30-modellen?

1
Bevaka tråden