Hittar ingen beg. PMG4 QS, ska jag satsa på eMac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-04 21:01

Hej.. Har bestämt mig för att köpa min första Mac nånsin. Jag haft ute en "köpes"-annons i ett antal dagar nu. Letar efter en PowerMac G4 QuickSilver. Verkar inte vara någon som är på säljhumör när det gäller sådana dock.. Så jag undrar, tror ni jag skulle bli nöjd med en eMac? Blir ju ungefär samma pris på en sån som för en beg. PowerMac. Jag kommer använda den mest för webdesign och musiklyssnande. Det känns lite jobbigt att inte kunna ha mer än en hårddisk i den, och att inte kunna uppgradera grafikkortet, men hittar jag ingen PowerMac så är det väl något jag får ta :
Synpunkter?

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 11:17

Skaffa en G4 som kom precis innan QS modellerna kom. Exempelvis en 667 mhz . finns en del som kommer sälja dem nu när de nya G4orna kommer de närmsta veckorna. Det kan ta ett tag att hitta rätt begagnad.

eMacen har sina begränsingar? Svårt att avgör aom du blir nöjd eller inte. Livslängden kan bli lägre än för en annan mac... Fast det är bra instegs mac.

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 11:20

En G4 blir du nöjdast med i längden.

kolla här

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 11:25

Jag glömde...

Nu när du är "på-g" att skaffa dig en Mac så vill jag tipsa om multiprocessormodellerna, då dessa fungerar mycket bra med OS X.

Exempelvis G4 Mp 450 eller Mp 500 mfl. Har du tur kan du hitta någon sådan på ovanstående länk.

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 14:56

Jag var inne på MacForum i Göteborg idag och testade eMac. Bestämde mig för att köpa en sån. Eftersom det är min första Mac och jag inte gör så mycket krävande grejer just nu så tänkte jag att det var lika bra. Och det är ju alltid kul att ha en helt ny dator. Jag tänkte att om jag vill fortsätta köpa Mac senare, så kan jag alltid fixa mer pengar till nästa år, sälja eMacen och få lite pengar tillbaka på den, och då köpa en PowerMac.

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 17:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Cerbero:
Jag var inne på MacForum i Göteborg idag och testade eMac.

Jag har dåliga erfarenheter av macforum, dom är dessutom allt som oftast dyrare än alla andra. Titta själv hos Macbarometern just nu skiljer det 600kr.

• Oregistrerad
  • 2002-08-05 21:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MrT:

Citat:

Jag var inne på MacForum i Göteborg idag och testade eMac.

Jag har dåliga erfarenheter av macforum, dom är dessutom allt som oftast dyrare än alla andra. Titta själv hos Macbarometern just nu skiljer det 600kr.

Den där är inte uppdaterad på länge ser det ut som. Just nu kostar eMac 1900 kr exkl moms på MacForum.. Dessutom vill jag köpa rätt så snabbt. Vill kunna leka innan sommarlovet är slut..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MrT:

Priserna på macbarometern.com är inaktuella.
Det är andra priser som gäller nu, efter prissänkningen av eMac och iMac i mitten av juli.
Kolla in MacBarometern hos MacWorld - originalet - istället, för aktuella priser.
MacForum är numera bara 300 kr dyrare på eMac jämfört med den ÅF som har billigaste priset.

Citat:

Den där är inte uppdaterad på länge ser det ut som. Just nu kostar eMac 1900 kr exkl moms på MacForum.

Där missade nu nog en nolla mellan 1an och 9an va

• Oregistrerad
  • 2002-08-06 09:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

Den där är inte uppdaterad på länge ser det ut som. Just nu kostar eMac 1900 kr exkl moms på MacForum.

Där missade nu nog en nolla mellan 1an och 9an va

Ajdå. Det stämmer det ja
Önsketänkande kanske

• Medlem
  • Lund
  • 2002-08-06 09:56

eMacen ser jäkligt cool ut på Apples hemsida, men ack vad besviken jag blev när jag såg den IRL på 99mac expo. Den var alldeles för plastig. Värre än iMac G3, imho.

• Oregistrerad
  • 2002-08-06 14:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
eMacen ser jäkligt cool ut på Apples hemsida, men ack vad besviken jag blev när jag såg den IRL på 99mac expo. Den var alldeles för plastig. Värre än iMac G3, imho.

För mig var det faktiskt tvärt om.. Tyckte den inte såg ut som nåt speciellt på bilder, men när jag såg den IRL tyckte jag att den var riktigt cool

1
Bevaka tråden