Philips Jackrabbit, någon?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag skulle vilja ha lite ytterligare information om CDRW Philips Jackrabbit; någon som har den och som kan lämna lite input, någon som har länk till test av den etc.

Hälsningar Victor

[ 19-11-2001: Meddelandet ändrat av: scooterbabe ]

Har delvis fått svar på frågan från svenska Philips nu, så här skriver Ulrika Hoffman:

"JackRabbit är Mac-kompatibel och fungerar med iTunes. Vi bundlar med Toast från Roxio för dem som inte har iTunes eller inte vill använda det."

Bådar gott, men är det någon som äger en och kan uttala sig om tillförlitlighet, kvalitet, hur många misslyckade skivor etc?

• Oregistrerad
  • 2002-08-02 10:01

Jag har då inte fått min Jackrabbit att funka ihop med iTunes, nån som lyckats?

/ Emil

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-03 03:12

Jag använde en Jack Rabbit för något år sedan och jag måste säga den fungerade MYCKET DÅLIGT. Den var seg och ville sig inte alls… Kanske var ett dåligt ex, men det var inte kul att försöka promota den i butiken kan jag säga…

Try before you buy säger jag!

Installerade en sån på min chefs notebook, förvisso en PeCe, och den fungerade bra.

• Oregistrerad
  • 2002-08-06 20:26

Jag köpte en sån för att den var liten, hade både usb o firewire, plus att jag trodde man kunde använda den som cdwalkman

Man kan inte använda den som cdwalkman då den kräver strömförsörjning via adapter, finns ingen plats för batterier i den

Macintosh stöds bara via firewire. Tråkigt för mig då min fw-port var trasig då jag fick min Jackrabbit, tänkte ju backuppa datorn via usb innan jag skickade iväg datorn på firewirelagning. Däremot fungerar den bra mot windowspc via usb, firewire har jag inte provat.

Har inte heller lyckats få den att bli igenkänd av iTunes (undrar hur Ulrika Hoffman på Philips gjort...)

Jag kan inte bränna vilka cd/cdrw som helst heller, den är lite kräsen. Fuji, Sony, Mr.Platinum har funkat bra. Acer o några till funkade inte alls.

Annars är den OK Lite dyr bara

/ Emil

• Oregistrerad
  • 2002-08-29 18:31

Fick just min JackRabbit att funka med iTunes. Laddade hem "iTunes CD-RW helper" från versiontracker. Man kan bara använda det i OS9.1 (ej classic), men det går iallafall o bränna direkt från iTunes

/ Emil

• Oregistrerad
  • 2002-08-30 02:21

Kult!

Vilken av CD-enheterna valde du i listan? Jag tänkte så att man väljer en som stöder lika snabb bränning som Jack Rabbit gör.

Jag klagade mycket på min JR här när jag fått den, men den har faktiskt funkat riktigt bra. MP3-uppspelningen är dock ett skämt.

• Oregistrerad
  • 2003-08-12 20:43

Har för mig att jag använt den Philips-brännaren som finns listad i iTunes-helper, eller fanns där två??

Minns dock inte hur snabbt jag brände, var ett tag sedan jag provade:)

- Emil

• Medlem
  • Juoksengi
  • 2005-03-08 17:14

Jack Rabbit kräsen på skivorna

Börjar faktiskt bli riktigt less på min Philips Jack Rabbit. Den vill bara inte skriva de skivor som jag erbjudit. En sorts CD-RW skiva fungerade utan problem, men allt annat verkar vara hopplöst.
Ju billigare skivor desto större chans att den bränner. Fast nu när den bara vill ha CD-RW så blir det ju dyrare...
Vanligaste felet som dyker upp är:

Sense key Hardware Error
Sense Code 0x44, 0x88

Internal Target Failure

Jag kör Toast på Mac OS X.

Någon som har erfarenheter av den här brännarens problem och har kommit på hur man löser dem? Tacksam för svar i så fall.

Urpo
urpo.taskinen snabela snf.se

1
Bevaka tråden