Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är inte vår logo lite tråkig...

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-15 12:33

...om man jämför med t.ex. den här:

Kom att tänka på det när jag såg den här tråden på 99Mac...
Snyggt gjort förresten, PF...

Jo, den är lite trist tycker även jag.....dessutom så passar jag på att flytta denna tråd till "feedback" då denna fråga känns som ett feedback-ärende.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-11-15 15:40
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jo, den är lite trist tycker även jag.....dessutom så passar jag på att flytta denna tråd till "feedback" då denna fråga känns som ett feedback-ärende.

Tack...tänkte inte ens på att det forumet fanns...:rolleyes:

Ursprungligen av PF:

Men du kanske menade den där slogan-texten. Den är väl lite väl kaxig...

Jo, det var den jag menade...kom på det här med logon när jag såg den...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-15 12:54

Jag gjorde inte 99mac-loggan, däremot har jag gjort förlagan till den vi har här
Men du kanske menade den där slogan-texten. Den är väl lite väl kaxig...

http://www.99musik.com/forum/bilder/logo.gif

^ den är ju rent ohemult fresh ju! kantig, men på ett sätt som gör att man inte vågar säga emot - sometimes the internet has to kill. och det är alltså en bra sak

Jag tycker den är fin. Lite futuristiskt kantig sådär och så skymtar man en lockande JP8 där bakom. Helt schysst.

Jag gillar den vi har, inte pajja denna nu

Jag tycker den vi har är jättefin också

Nu finns en omröstning i frågan på förstasidan. Fortsätt att kommentera här!

  • Medlem
  • 2004-11-15 14:22

Nuvarande är nördig och fin, precis som jag.
Jag har lagt min röst på att behålla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 14:25

Jag röstade för att en ny kanske inte vore så dumt.
Det är aldrig fel att göra om lite, fräsha till det och så vidare. Om vi tävlar fram en ny logo som är fulare än den vi har .. eller .. hmm .. inte lika snygg som den vi har .. så behöver vi ju inte byta tycker jag.

  • Medlem
  • 2004-11-15 14:25

Kan ju inte göra en omröstning utan att ha några alternativ! Jag gillar ju den nuvarande, men kommer något som är bättre så är ju ett byte fullt möjligt i mina ögon.

Så, fram med alternativen innan man gnäller på den gamla.

JGB: Frågan är som sagt lite klurig och det skulle behövas fler alternativ i omröstningen. Det är väl mest för att "ta temperaturen" på intrycket av nuvarande logotyp som jag startade en omröstning.
Skulle man ha med alternativet, "Byt om det dyker upp ett snyggare förslag" så skulle ju alla rösta på det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 14:32

Ska vi ha en slogan med?

"Min modularsynth kan härma din katt"

"Hellre en Buchla i studion än en buckla på bilen"

"Min bästa vän Roland, klädd i Kawai, har alltid en Korg med sig"

Ursprungligen av Rizzo:

Ska vi ha en slogan med?

"Min modularsynth kan härma din katt"

"Hellre en Buchla i studion än en buckla på bilen"

"Min bästa vän Roland, klädd i Kawai, har alltid en Korg med sig"

HAHAHA fy fan va bra den sista var hahaha :kaaaka!: :kaaaka!: :kaaaka!: :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2004-11-15 14:34

"99musik, Computer Controlled"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 15:11
Ursprungligen av jgb:

"99musik, Computer Controlled"

Den var kanonbra! :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2004-11-17 02:55
Ursprungligen av jgb:

"99musik, Computer Controlled"

Den gillade jag

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-12-12 12:50
Ursprungligen av jgb:

"99musik, Computer Controlled"

Det var nog så att jgb kläckte den idén men om man går in i gitarrdelen på forumet kanske en Telecaster skulle ploppa upp.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-11-15 14:37

Jag tycker den vi har är bra, tycker orangemadness räcker som upplyftande updatering ett bra tag frammåt.

Slogan: att ha på analogsyntens bakpanel: "Jag kan alla rattar!"

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-15 14:44

Jag röstade på att ha kvar den vi har.

Jag gillar loggan. Det enda jag möjligen har emot den är att typsnittet är lite väl tidigt-2000-tal-kantigt (som ett par andra har varit inne på redan).

Om vi nu ska ändra på loggan tycker jag man gott kan ta bort synten: det här är trots allt ett forum för all slags musikskapande, och inte bara med syntar.

  • Medlem
  • 2004-11-15 16:06

Så hur borde loggan se ut annars? Kom med förslag! Det enda jag kan tänka mig är någorlunda allmängiltigt för alla här är:
1. Dator
2. Musik, som man kan symbolisera med noter

Annars får det bli en ren textlogotyp, kanske kombinerat med någon abstrakt Nike-swoosh (se 99mac) eller liknande.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 17:50

Kul att vi tycker så olika. 99musikloggan tycker jag är starkare än 99Mac-diton.

  • Medlem
  • 2004-11-16 09:11

Jag tycker att loggan är lite småful precis som de flesta av oss. Så let's keep it!

Det vore dock mysigt med ett juligt 99musik såhär lagom till glöggen. Ett julskin helt enkelt

Byt ut den mot något fräschare!

Jag tycker att den gamla loggan funkar...men den är väldigt diskret...nästan så att man inte tänker på den...kanske kunde den vara aningen större?

Men den får ju inte bli för flashig heller...eller hmm...blinkande rosa neon? :kaaaka!:

Och jag måste hålla med Stefan....ett julskin vore inte helt fel!

Jag tycker den är jättetråkig. Känns som om han vill vara inne fast han eg är helt ute...

Kan vi inte ha en tävling där vi lämnar in våra förslag. En liten jury väljer ut, säg, de 10 bästa och sen kör vi en omröstning?!?!?!?

:rolleyes:

Bevaka tråden