Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga Propellerheads!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99musik har fått en intervju med svenska programtillverkaren Propellerheads.
Därför tänkte vi fråga Er medlemmar om feedback. Om ni har några frågor som ni vill ha besvarade av propelleheads så ställ dem i denna tråd så plockar vi (redaktörer och moderatorer) ut de frågor som vi anser intressantast.

Propellerheads svarar dock inte på frågor om eventuella nya programvaror eller nya features i kommande uppdateringar.

Men i övrigt är det bara att fråga vad ni vill.

Kul!

Fråga 1:

Följer ni debatterna på alla musikerforum om Reasons påstått dåliga ljudkvalitet?
Vad tycker ni om diskussionerna?

Fråga 2:

Kan ni nämna några skapligt stora hits där ni spottat Reason? Händer det ofta förresten, att ni känner igen Reason-ljud i kommersiella låtar?

Koolt. Jag har några:

1. Hur är det med Peter Jubel/Folkessons Spacelab? Får vi höra något mer med dem?

2. Varför finns inte ReBirth-modulerna i Reason?

3. Vad är deras vision om framtiden? Vilken utveckling tror de kommer att ske på mjukvarufronten; stabilare program, fler möjligheter, bättre upplösningar och mindre aliasing, nya syntesmetoder, interface... ?

4. När kommer det första tankestyrda musikprogrammet?

5. Hur kommer det sig att så många banbrytande musikprogramtillverkare är europeiska, inte amerikanska eller japanska? Propellerheads, Steinberg, NI, Emagic, Ableton osv. är ju alla tyskar och svenskar.

Tja, kommer säkert på fler, men det var ju några i alla fall. Synd att man inte kan fråga om framtida produkter. Skulle vara kul att få höra vad som kokar under propellrarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 11:25

Det jag undrar är om de kommer att sälja moduler ur Reason som VST-pluggar ..?

Anledningen är att Malström verkar rätt så tuff, men hela Reasonpaketet är inget som tilltalar mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 11:42

Undrar ungefär samma som rizzo:

Tänker de bara hålla sig till att tillverka egna program? Eller har de planer på att tillverka moduler till andra plattformar, tex VSTi

"Propellerheads svarar dock inte på frågor om eventuella nya programvaror eller nya features i kommande uppdateringar."

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 12:04

*doh!*

Vill påpeka att det går bra att komma med frågor ända fram tills på Söndag (21/11). Sedan tänkte vi gå igenom och plocka ut gobitarna ur denna tråd!

Är det ingen som har något mer som de vill veta? Passa på nu, på söndag så är det "kört"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-16 19:29

Finns det hårdvarusyntar, effekter och övrigt - förutom de enheterna som emuleras i ReBirth - som inspirerat er särskilt mycket? Finns det nya instrument ni finner inspirerande?

När kommer intervjun?

Vi ska samla ihop ett par frågor under veckan så genomförs den när Propellerheads har tid för oss.

jag har en fråga:
jag är fattigare än den mest slitna kyrkråtta. om jag rent hypotetiskt skulle skaffa en piratkopia av reason, göra en monsterhit och därigenom få in pengar som jag skulle kunna köpa en licens för, skulle det vara sämre än att inte pröva reason alls?

nu gillar jag förvisso inte reason. (har testat det hos en vän, men förstod ingenting). men jag undrar ändå vad de skulle tycka om själva principen.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 09:28

Jäklar.. okej, det är säkert kört, men jag chansar:

När kommer reason fungera som ett ensamstående program? Just nu måste man köra audio genom samplern eller göra om det i recycle för att kunna klippa upp. När kommer den funktionen i reason? Om reason innehöll en fungerande audiodel med vst samt au-stöd skulle det vara ett mycket mer konkurrenskraftigt program som inte skulle behöva kompletteras med exempelvis logic eller cubase, som man dessutom kunde ta (mycket!) mer betalt för. Vad är tanken bakom denna tröga utveckling?

  • Medlem
  • 2004-11-25 09:35

Frej: Det där var väl standardfrågan 1a som de redan har svarat på 100 gånger? Läs vilken intervju med dem som helst...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 11:35

suck.

  • Medlem
  • 2004-11-25 11:40

T.ex. den här intervjun från Sound on Sound: http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/articles/earnstpropellerhead.asp

Frågan är om de har ändrat sig?

1
Bevaka tråden