SO-DIMM?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var köper man billigaste 512 MB SO-DIMM minne till en iMac G4?

• Oregistrerad
  • 2002-03-19 14:59

Inte för att vara elak, men namnet "Fornstedt" och ordet "SO-DIMM" i samma diskussion låter lite roligt.
Var det någon som förstod skämtet, eller var det för långsökt...? :rolleyes:

Jag är väl försten att säga att jag inte förstår skämtet, så slipper någon annan skämmas

• Oregistrerad
  • 2002-03-19 16:28

Hehe, nej tänke väl det...
Tänkte mest på hur gammal "SO-DIMM tekniken" är vid det här laget.
Fattar inte att Apple ens vågar stoppa gamla SO-DIMM:ar i en ny dator som iMac. De bored skämmas tycker jag. Särskillt när PC-folket rycker iväg med 400+MHz minnen.
Menar inget ont om Macar i allmänhet. Tyckte bara SO-DIMM var lite väl magstarkt. :rolleyes:

//En lycklig QS-ägare!

Nu har jag legat sömnlös flera nätten och funderat på skämtet, du måste berätta Ktulu!

Tydligen var det tråkigt skämt. Eller vad det inte det Ktulu?
Om det hade varit "Sol-Dol-tekniken" vi pratat om kunde kopplingen mellan runor i Lords of destruction och namnet FORNstedt varit ett ok skämt. (Not! Men det var min tolkning av vad som skulle vara roligt. Ibland söker man verkligen efter en poäng.)
Att nu "forn" bara syftade på gammal teknik gjorde att skämtet inte gav mina skrattmuskler någon motion i alla fall.
/Ola

• Oregistrerad
  • 2002-03-19 17:15

Måste medge att det var aningen onödigt att dra det skämtet. Vet inte vad som for i mig.

Är det ingen som har något tips?!
Ska man verkligen behöva betala 3 000 kr plus moms!?

• Medlem
  • International user
  • 2002-03-19 18:08
Citat:

Skapades ursprungligen av: hgu:
Gör en sökning på:

http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp

SO-DIMM saknas i minneslistan.

• Medlem
  • International user
  • 2002-03-19 18:57

Jag gjorde en sökning med SO-DIMM som fritext och fick upp minst 2 stycken för runt 3000 inklusive moms.

• Oregistrerad
  • 2002-03-19 19:05

PowerPC
2.720:- plus moms

De är inte bara "troligen ok ", utan även testade i nya iMac.

Tack!
Komplett.se verkar vara billigast.

• Medlem
  • International user
  • 2002-03-19 22:00

Som palle påpekade bör du kolla upp att minnet funkar i din dator, kolla fysisk storlek, snabbhet, det var också några siffror typ 2-2-2 eller något sånt som måste stämma för att macen ska kunna använda minnet, osv, och om du har bytes rätt/öppet köp.

Det där med siffer kombinationen (2-2-2) har jag dålig koll på men det var en hel del rabbalder om det när apple skärpte kraven i mac os x.

[ 19 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: hgu ]

1
Bevaka tråden