burk för iTunes...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-28 00:04

Jag labbar med tanken att ha en separat burk för att dunka in hela min cd samling i... (typ 500 cd´s) Det vore grymt att slippa ha dem framme lixom

En fundering vore en B&W G3:a... det kan man ju hitta hyfsat billigt... Hur är DA/AD på den? Det skall ju helst låta bra med...

Någon som har en bättre idé vore jag tacksam.

• Medlem
  • 2002-07-28 13:09

Nu är jag inte någon hifisnubbe direkt, men jag tycker att det låter ok. Fast du kan ju ta ut ljudet genom usb och tex iMic, så får du förmodligen bättre ljud och slipper eventuella störningar från andra komponenter i lådan.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: apu:
Nu är jag inte någon hifisnubbe direkt, men jag tycker att det låter ok. Fast du kan ju ta ut ljudet genom usb och tex iMic, så får du förmodligen bättre ljud och slipper eventuella störningar från andra komponenter i lådan.

Eller skaffa M-audio Sonica så får man riktigt bra ljud ut, för lite mer än 1000 spänn.

----------
* Portable 24-bit/96 kHz audio upgrade for laptops and desktops
* Digital Connector for surround sound receiver or MiniDisc
* Analog connector for powered speakers or stereo receiver
* Supports Dolby Digital 5.1 (AC3), Dolby Pro Logic and DTS
----------
http://www.midiman.com/products/consumer/sonicaSite/alt_content/about.html

• Oregistrerad
  • 2002-07-29 10:52

Eller så skruvar du ihop nån av de där PB5300 burkarna...
Jag kör nu med min BP5300 kopplad till stereon. Bytte HD:n till en beg 4GB (ja,ja det är skitlitet, man önskar ju 80GB. Det kostade dock bara 350:-. Budgetbygge...)
Jag ska köpa ett Lucent airportkort till den för streama musiken från min G4:a via fildelning.
Fördelar: Priset, tyst dator, liten.
Nackdelar: prestandan, kvaliteten, ingen CD, inte Itunes
Jag klurar dessutom på en lösning för att styra datorn med fjärrkontroll, IR eller radio(X10?)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-29 14:11

En iMac borde väl vara bra? Tyst och rätt snabb.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-31 07:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:

& snygg!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-31 14:21

Och liten och smidig. Jag skulle själv gärna vilja ha en. Den borde väl funka helt OK som FTP-, webb- och epostserver också?

[ 31 Juli 2002, 14:22: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Jag kör en gammal G3 uppgraderad jävel med Timbuktu på. Säkert rätt kasst ljud i den.
Men jag kör den i 800*600 och fyller hela Timbuktu skärmen med iTunes fönstret, känns nästan som att köra iTunes lokalt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-01 00:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Det är faktiskt den enda mac jag har saknat... Min iMac SE 400... Fick iofs bra betalt för den, men ändå...

• Medlem
  • Lund
  • 2002-08-01 14:19

Om det går att ordna bra ljud ut så vore väl cuben den ultimata datorn. Kanske lite dyr, men ack så liten och tyst.

Med OSX borde det väl inte vara något problem alls att köra den utan skärm.

Jag har en Cube 450 som filserver hemma i kontoret. Har all min musik (har bytt till en 120GB WD disk) på den och det är den ultimata lösningen. Jag ser fram mot 10.2 så kan man enkelt strömma all musik med iTunes smarta spellistor över Airporten

Om man vill så går den faktiskt att uppgradera den till en riktigt snabb maskin, men då förlorar man ju det bästa med den, tystnaden....

• Medlem
  • 2002-08-03 14:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Henrik Norrman:
Jag kör en gammal G3 uppgraderad jävel med Timbuktu på.

Har någon testat att köra någon av de speciella iTunesfjärkontrollsprogrammen (schysst ord!) som finns?

http://www.swssoftware.com/products/iham.html
http://www.belithe.com/iTunes_Remote.html

Jag testade iHam on iRye, men det var inte helt stabilt, Timbuktu fungerade bättre. Datorn jag kör mot är extremt långsam, det bidrog nog till att iHam on iRye inte fungerade så bra.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: apu:
Har någon testat att köra någon av de speciella iTunesfjärkontrollsprogrammen (schysst ord!) som finns?

Har testat samtliga (tror jag) iTunesfjärkontrollsprogram som finns. En funktion som samtliga saknade, som jag var "ute efter", var att kunna lägga till nya låtar i en spellista, för att kunna få en slags jukebox-lösning för flera användare.

Finns dock ett annat program som fixar detta http://www.mp3buddymaster.com/ men det spelar inte upp via iTunes utan någon egen shockwave lösning istället.

[ 03 Augusti 2002, 18:46: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

1
Bevaka tråden