Bra pris på Maxtor 60GB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utan att trampa andra återförsäljare på tårna så känns följande erbjudande denna vecka och från www.komplett.se oslagbart. ( vecka 10 - 2002 ). Förmodar att de återförsäljare som finns här på 99mac kan bjuda lägre - eller ? Finns det FW-lådor som kan ha 2 diskar ?

När man kollar Macotekets externa 60GB FW-drive så kostar den 3.238 kronor. OM man istället vänder sig till www.powerpc.se och från Palle köper en FW-låda för 1.425 kronor så får man en ihop med erbjudandet från Komplett en färdig extern FW-disk 425 kronor billigare än att vända sig till Macoteket... kan vara värt att tänka på.... bara som ett tips alltså. ( Har då ej räknat med frakt från de nämnda företagen ).

[ 06 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Nu vet jag ju inte hur det står till med komplett.se, men för mig är det faktiskt värt åtskilliga hundralappar att handla från en försäljare som jag sedan tidigare vet är bra, trovärdig och serviceinriktad. Inte minst för att hårddiskar dyker stup i kvarten och det kan ta någon månad innan man får en ny från vissa, jämfört med några dagar från andra.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Kallisti:
Nu vet jag ju inte hur det står till med komplett.se, men för mig är det faktiskt värt åtskilliga hundralappar att handla från en försäljare som jag sedan tidigare vet är bra, trovärdig och serviceinriktad. Inte minst för att hårddiskar dyker stup i kvarten och det kan ta någon månad innan man får en ny från vissa, jämfört med några dagar från andra.

Dyker stup i kvarten ? Nu ta du väl allt i lite i överkant. Själv tycker jag att det är viktigt att få koll på låga priser på bra produkter. Det ska till mycket om en hårdisk packar ihop första året, ok om man aldrig defragmenterar den så kan det sluta så. Min uppfattning om Maxtor är att dom senaste året nått en högre kvalitet medans IBM (fd. 75GXP tillverkade i Ungern) varit ett tveksamt köp, nu har dom förvisso 60GXP som lär vara bättre. Så vad min smålänskt medfödda snålhet säger mig är att jag vill hitta ett lägre pris än det bra priset från Komplett.se - undra om man kan pruta

• Medlem
  • Norrköping
  • 2002-03-07 20:05
Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Min uppfattning om Maxtor är att dom senaste året nått en högre kvalitet medans IBM (fd. 75GXP tillverkade i Ungern) varit ett tveksamt köp, nu har dom förvisso 60GXP som lär vara bättre. Så vad min smålänskt medfödda snålhet säger mig är att jag vill hitta ett lägre pris än det bra priset från Komplett.se - undra om man kan pruta

Åter till den stora diskussionen om 75GXP varit bra eller ej... Med tanke på den oerhörda upplaga IBM haft på dessa diskar är det inte speciellt otroligt att man hör om diskkrasher. Alla har olika erfarenheter vad gäller hårddiskars hållbarhet, men som sagt IBM har haft en mycket låg felprocent på 75GXP-serien, lägre än de flesta andra.

För övrigt är 75GXP svår att få tag på i dagsläget. 60GXP har tagit över, och det gjorde de för ett bra tag sedan och är redan påväg ut. Nu är det 120GXP som är ute på marknaden.

Din snåle smålänning, om du handlar från Itbutikken kan du spara hela 42:- (frakt ej medräknad). Dä du!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Dyker stup i kvarten ? Nu ta du väl allt i lite i överkant. Själv tycker jag att det är viktigt att få koll på låga priser på bra produkter. Det ska till mycket om en hårdisk packar ihop första året, ok om man aldrig defragmenterar den så kan det sluta så. Min uppfattning om Maxtor är att dom senaste året nått en högre kvalitet medans IBM (fd. 75GXP tillverkade i Ungern) varit ett tveksamt köp, nu har dom förvisso 60GXP som lär vara bättre. Så vad min smålänskt medfödda snålhet säger mig är att jag vill hitta ett lägre pris än det bra priset från Komplett.se - undra om man kan pruta

Hmm... Det var faktiskt en IBM 60GXP som dog för ett par månader sedan, och en ny Maxtor som börjar ge mycket klickljud ifrån sig just nu.

Tog nästan en månad att få en ny 60GXP från datorbutiken.com. Blörk.

1
Bevaka tråden