Billig Laser

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-07-15 21:24

Funderar på att köpa en laserskrivare av märket OKI (den billigaste, Lite tror jag att modellen heter). Är den nåt att ha eller ska jag slänga på en tusenlapp för en HP?

Peter

• Medlem
  • 2002-07-16 03:53

Har haft extremt blandad framgång med OKI allt från totalt kaos till smärtfri lycka. Å andra sida har HP varit mycket bra så länge man hållt sig långt ifrån multifunktionsträsket. Nu ska i sanning sägas att de flesta OKI relaterade problemen delvis berodde på Hansas underbara printer calls men OKI har ingen bra PPD för de billigaste modellerna så jag råder nog HP.

<offtopic> (kul sak att testa som bör "funka" på alla LW8/AdobePS mappade skrivare under Hansa, skapa en faktura med - värde, man får inte det men det funkar och jag hade kunder som kunde göra detta (dvs inte separat som kredit) i sitt tidigare system så de prövade, nå skriv nu ut denna faktura... vad sker med din skrivbordsskrivare till nästa utskrift [kan referera lite andra krav som versioner och så om ngn bryr sig men iaf], den dör en plågsam död, dags att skapa en ny) </offtopic>

• Oregistrerad
  • 2002-07-16 13:38

HP är bättre. De håller extremt bra. Vi kör HP på alla svartvita skrivare och de skriver 100.000-tals sidor utan problem!

Vi har någon OKI skrivare som testats och de höll inte måtten, dessvärre...

Jag har en Lexmark-skrivare Optra 310 kostar under 4.000 med moms den gar postskript har inte haft några som helst problem med den heter idag 312

1
Bevaka tråden