Prisförslag Apple Newton?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en Apple Newton MessagePad 130. Är medveten om att Newton på inget sätt kan jämföras med "dagens" handdatorer. Det är just därför jag är intresserad av den, det är en kultgrej. Jag är lite smånostalgisk.

Men vad tror ni, vad är det marknadsmässiga priset på en Newton 100, 120 eller 130?

• Oregistrerad
  • 2002-07-08 10:46

Svår fråga.

Satt och sökte runt lite såg att det fanns de som skänkte bort dem till de som sålde dem för ett par tusen!!!

Några hundralappar kan de nog vara värda, om du nu hittar någon som vill sälja... Om några år kan dock värdet öka då det finns färre i omlopp...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-08 13:47

Min Newton 120 är inte till salu, men kult är den, och kul att ta med på jobbet och reta palm-nissarna!

Värdet beror nog lite på vad som följer med, förljande skulle jag kolla efter:

Finns några flash memory card med (behövs, inbyggsa minnet var för litet)?
Finns andra expansionskort av typen kommunikation, GPS eller motsv?
Följer externt tangentbord med(helst svenskt)?
Följer några pogram med, som typ First Class retriever, FM Companion, Worksprogram etc?
Följer Connection utility med (för anslutning mot ADB i macen?
Finns sats för att kunna skriva ut på paralellport skrivare med?

Om sådana grejer följer med bör värdet öka en hel del mot en helt naken Newton.

Förresten så har jag en komplett utvecklingsmiljö för Newton, är det nån som är intresserad?

[ 08 Juli 2002, 13:48: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

• Medlem
  • 2004-01-19 20:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Funderar på att köpa en Apple Newton MessagePad 130. Är medveten om att Newton på inget sätt kan jämföras med "dagens" handdatorer. Det är just därför jag är intresserad av den, det är en kultgrej. Jag är lite smånostalgisk.

Men vad tror ni, vad är det marknadsmässiga priset på en Newton 100, 120 eller 130?

Hottade du någon newton???

1
Bevaka tråden