Billig usb-keyboard (musik)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha ett extremt billigt usb-keyboard. Rolands är för dyra och jag behöver inte vägda tagenter utan bara två oktaver och anslagskänslighet. Kom igen och tipsa, jag har inte hittat några än men har hört att det ska finnas.
/Ola

• Medlem
  • 2002-02-13 00:00

Midiman har sitt två oktavers "Oxygen 8",
ett sött litet silvrigt & bulligt USB-keyboard. Som en vidare utveckling av Roland tb-303... Perfekt till en PowerBook!

Oxygen 8

Det är försett med 8 "kontrollrattar" som kan användas för att styra t ex Propellerheads "Reason" eller nåt annat kul program. Tänkte själv ta och införskaffa ett sådant här, men när jag var i musikaffären i slutet av januari, så hade de bara fått in ett "skylt-ex" som inte var till salu. Det fanns bara fem i hela sverige, sa dom... Det skulle komma in mer i mitten av februari. Det kostar 2000 kr - men du kanske hade tänkt dig något ännu billigare?!?!?

Ja, om det finns något billigare. Ska ju baratrycka lite för skoj skull. Någon gång då och då. Har hört att det finns billigare.
/Ola

Men visst är Oxygen cool. Jag vill ha samma typ, fast 1000 spänn billigare! Borde som sagt finnas. Eller¿

Jag vill ha samma typ, fast 1000 spänn billigare! Borde som sagt finnas.

Tror knappast det. Inte om du vill ha med direktanslutning via USB.

Annars finns det ju billiga keybords (med riktigt "plastiga" tangenter) för 500 spänn. Då får du dock fixa en extern USB MIDI-adapter + kablar.
Totalt borde man väl kunna hamna runt 1000 spänn då.

1
Bevaka tråden