MacBarometern.com bygger redaktion!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hPd idag delar MacBarometern.com och 99mac.com ett forum med namnet MacBarometern & köptips.

Det är en plats där alla kan komma med tips på bra produkter eller bra butiker & återförsäljare att göra affärer med. Kom med bra erfarenheter och tipsa medlemmar om var man inte ska köpa sina prylar.

Här kan du även kommentera MacBarometern.com och dess innehåll.

[ 13 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Ok, då har jag en kommentar i så fall:

iPod finns även på Apple Store (surprise! :), dom tar 4.236,00 kr exkl moms och 5.295,00 kr inkl moms.

Tackar tackar!

Glömde jag säga att vi söker redaktörer till MacBarometern.com?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Tackar tackar!

Glömde jag säga att vi söker redaktörer till MacBarometern.com?

Vad ungefär är det tänkt att man som redaktör där ska göra?

/Martin

Skulle också kunna tänka mig att vara redaktör om det inte är allt för tidskrävande

Antagligen att uppdatera priserna på macbarometern.com med jämna mellan rum. Själv tycker jag att det borde ligga i ÅF´s intresse att finnas med på macbarometern så att be dessa skicka in sina priser varje vecka i ett format som enkelt går att översätta till webben borde inte vara orimligt.

Det skulle ju onekligen underlätta uppdateringen.

Man skulle till och med kunna göra macbarometern lite med interaktiv med speciella loggin för olika ÅF så kan man ( som ÅF ) gå in och uppdatera sina priser själv.

Då blir det ju inte heller speciellt jobbigt att ha med fler produkter - te x minnen ( som behöver uppdatering nästan varje dag... ) hårdiskar, skrivare etc..

Helt plötsligt så börjar macbarometern likna en MacPrisPortal och kommer att locka massor med besökare..kanske...

Tillslut så skulle man ( som redaktör ) kunna ta betalt från ÅF för att finnas på sidan överhuvudtaget - och då skulle man också kunna tjäna pengar på det hela !!!!

Tyvärr så är nog intresset hos de flesta mac ÅF ganska svalt för en sådan här idé. Men det skulle vara kul - det finns ju PC återförsäljare oxå..

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 23:06

Du menar typ (för pc) :
http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp

Där de tävlar om att vara billigast

Jag har fått två frivilliga redan!

Olow Swonni
olow@macbarometern.com

Christian Åhs
christian@macbarometern.com

Det finns plats för ett par till. Tillsammans ser vi till att bygga en fet pris-jämförelse tjänst som rockar!

Någon som behärskar FileMaker Pro vore trevligt till exempel...

Jag är gärna med.

Kan ju dessutom göra det på arbetstid med gott samvete, har jobbat lite med Filemaker tidigare.

Johan: du får gärna vara med och jobba med detta! Du om någon har ju stenkoll på priser och produkter...

Vi har även fått en till frivillig MacBarometern redaktör: Patrik Skulski.
patrik@macbarometern.com

1
Bevaka tråden