Vem har billigast minne?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-13 17:42

Rubriken säger vad jag undrar:
Var hittar jag billigast minne?
Var köper ni ert minne?

Köpte 512Mb ram förra veckan och gav 975 spänn inkl. moms. Och Jamerson som bor i GBG kan ju knalla in i butiken själv, så slipper du frakt och sånt. Butiken ligger vid järntorget på pusterviksgatan (gamla datormäklarna).

www.xp-data.com

• Oregistrerad
  • 2002-06-13 20:38

Det låter ju helt lysande.
Tack för tipset!

• Oregistrerad
  • 2002-06-14 11:30

Var just nere på Xperience data.
Mycket trevlig liten butik, som öppnade i tisdags (eller förra tisdagen, jag vet inte).
Mannen bakom disken lät göra förstått att de tänker köpa in mac-kompatibla tillbehör i framtiden. Och de är billiga, så det kommer att bli en fin liten butik, både på nätet och i Götet.
Prisexempel: IBM deskstar 120GXP 80 Gig – 1080 inklusive moms. iofs bara 18 kronor billigare än datorbutiken, men ändå.

• Oregistrerad
  • 2002-06-14 15:03

Var också där och handlade minne och cdskivor idag.. Mycket trevlig kille i butiken. Alltid bra med en butik istället för nätet. Han sa att om minnet inte funka kunde jag komma in med det imorgon. Mycket bättre än datorbutiken som tog tre veckor på sig att kreditera ett återköp.

/Johan

• Oregistrerad
  • 2002-06-14 21:53

Visst var han trevlig!
Sånt ska premieras.
Han ska stödjas.

Låt oss bara hoppas att inte minsta connections finns mellan honom och Datormäklara...

Kan försäkra er om att det inte finns någon koppling mellan XP-data och det tidigare företag som låg på denna adressen, datormäklarna.

Kul att ni gillade mitt tips, den killen som har butiken är en vän till mig, han tackar för berömmet och naturligtvis ska sådana butiker stödjas !

[ 15 Juni 2002, 17:31: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

Jag ska nog köpa en hårddisk där --- skulle även behöva ett pci-kort, typ Acard, som man via den IDE-kedjan kan starta från ett system (X) utan problem.

Sådana kontrollerkort brukar visst bara kosta runt 500:- för PC, men funkar de till macar?

Acard [1395:- + moms] på Macoteket
Finns det något alternativ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-18 21:35

Kolla på www.macoteket.se.
Just nu har de billiga minnen.

1
Bevaka tråden