Bärbart - vad väljer du?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2001-10-25 10:19

Saxar priser från en ÅF
Apple iBook G3 600MHz 128MB 15GB DVD 19869kr, eller
Apple PowerBook G4 400MHz 128MB 10GB DVD 24844kr

Vad är den bästa affären för en hemmasnickrare... prestanda, funktionalitet osv

Om du ska köpa nytt så är 15.2" skärmen värd en hel del. iBook skärmen är för liten tycker jag.

Du får en 1 år gammal 500MHz bärbar för halva priset dock. Med Firewire och 14.1" skärm.
http://www.speedmania.se/retail/

Jag väljer iBooken. Personligen tycker jag att storleken är allt (hmm, det där lät inte så bra som jag trodde) när man snackar bärbart.
Kan av egen erfarenhet säga att man tröttnar väldigt fort på en laptop om den känns för stor. Det slutar med att man inte längre tar den med sig och till sist kommer man på att man lika gärna kunde ha köpt en iMac/G4.

Jag lägger också min röst för iBooken.

Jag köpte den i våras i första leveransen och jag var varit otroligt nöjd med den. Vi har haft en Titan på kontoret sedan i vintras, som jag testat en del och den har sina stunder (skärmens storlek är ju inte så dum t.ex.) men jag gillar iBooken bättre ändå. Titanen känns liksom lite för känslig för att bara slängas ner i en väska eller dra fram är och var. Och den är ju på ett sätt lite klumpigare eftersom den är så himla bred. iBooken är verkligen smidig. Skärmen storlek var mycket bättre än jag vågade hoppas på innan, den är inte så farligt liten alls.

Jag önskar dock jag köpt dvd-varianten faktiskt (har den billigaste). Nu har ju dessutom combo-varianten sjunkit i pris med 1000 kr, så den är ett alternativ om man skulle köpa nytt.

Det största minuset som jag ser det är att man inte kan köra delad skärm eller större upplösning på extern skärm. Blir fånigt att koppla den till en 19-tummare och bara kunna få ut 1024 x 768 ändå.

1
Bevaka tråden