Grym liten disk

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I mitt letande efter lämplig firewire disk till den kommande Powerbooken så snubblade jag över denna lilla goding. Förvisso rymmer den enbart 5 GB men det blir omräknat nästan 25 minuter DV, typ om man vill spara något färdigredigerat från FCP när man är på resa eller så. Den finns inte ute till försäljning ännu och något pris fanns inte. Hur som hellst har den en hög *måste ha faktor*. Ungefär samma storlek som ett paket spelkort! Det är en disk från VST.

Mer info finns här...!

Läser/skriver med12 MB/sec.
FireWire™ bus-powered

[ 21-10-2001: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

• Oregistrerad
  • 2001-10-21 22:19

Det här är en annan liten disk-goding:

Det går att stoppa i en Travelstar 48GB om man behöver mycket utrymme

/Micke Seid

Inte helt fel Micke, men det finns andra alternativ och saker att se upp med då företag försvinner som byggt med Oxford 911 chipet.

ta en titt här om diverse tester

Hoppas vi ses på Münchenbryggeriet den 30:e - kan vi hinna ta en fika kanske

Olle

• Medlem
  • Nacka
  • 2001-10-24 16:46

Ytterligare en liten goding: www.apple.com/ipod - jodå, jag veeet att ni sett den!
Kunde inte låta bli bara...

Skulle inte bli förvånad om båda har samma hårdisk... undra hur många RPM det handlar om på dom...

Olle

Jag läste nån (här?) som sa att iPod använde en 1,8 tums disk istället för 2,5 tum som är den vanliga standarden för små diskar... Är det någon som vet om detta är sant? Om det är det, är det du en ny standard för små diskar?

• Medlem
  • Gällivare
  • 2001-10-24 23:17

Jodå, iPoden har 1,8 tummare,

1,8 tums hårddiskar har funnits ganska länge, störst användning har blivit till de där PC-card hårddiskarna, Calluna mfl. Hårddiskarna är tunna som satan och dessutom ganska dyra , vilket till viss del kan förklara priset på iPoden.

Alla ser bra ut, men köp iPoden. VSTs Smartdisk kostar $400! Snacka om dyr.

iPod är nästan billig i jämförelse.

I ett diskussionsforum på ArsTechnica så var det en som trodde att det är en Toshiba MK5002MAL som sitter i iPod.

[ 25-10-2001: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Re > "Alla ser bra ut, men köp iPoden. VSTs Smartdisk kostar $400! Snacka om dyr.

Hmmm... VST´s "Firefly" Smartdisk har själva inte prissatt sin disk så jag frågar lite nyfiket var du hittade dessa uppgifter om 400 dollar ?

Olle

Överallt på webben, flera diskussionsforum anger alla samma pris. Därför antog jag att priset kom från VST ursprungligen.

1
Bevaka tråden