Orealistiska priser

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag kostar ett Geforce 3 från Macoteket 6 869 kr, igår kostade samma kort 5 495 kr. Varför höjs priset med 1 374 kr över en natt???

Och varför måste ett Geforce 3 kosta närmare 7 000 kr???

Jag hoppas att priserna går ner nu när Geforce 4 kommer...

Dom är ju lite konstiga...

Macoteket eller priserna?

X2

Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Idag kostar ett Geforce 3 från Macoteket 6 869 kr, igår kostade samma kort 5 495 kr. Varför höjs priset med 1 374 kr över en natt???

Och varför måste ett Geforce 3 kosta närmare 7 000 kr???

Jag hoppas att priserna går ner nu när Geforce 4 kommer...

Du har inte reflekterat över den fantastiska slump att skillnaden är exakt 25 procent… dvs att du har valt att visa priserna med moms. Tippar på att kortet inte höjt i pris…

Hmm, du har nog rätt.

Men kortet är fortfarande för dyrt.

Det är väl fortfarande ca 2000 kr mer en vad en PCaffär tar...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Christopher:
Det är väl fortfarande ca 2000 kr mer en vad en PCaffär tar...

Ja, tyvärr

Vi lever i fel land!

ASUS V8460 GeFORCE4 TI 4600 128MB DDR w/DVID out. $425
128MB 660MHz DDR, nVidia GeForce4 Ti 4600 chipset. 330MHz core clock speed.
http://www.pricewatch.com/1/37/4594-1.htm

/ V

Du kan ju beställa från USA, men då läggs det på moms (25%). Men det kan faktiskt bli billigare iaf.

Jag beställer lite saker från Hong Kong över eBay ibland, och då säger jag bara till säljaren att markera som ´gift´ så skippas momsen effektivt. Det gäller att handla med privatpersoner isådanafall, men det kan ju löna sig med tanke på att man tjänar in hela 25% om inte tullen griper in och lägger på ändå (vilket jag hört kan hända..?)

/ V

man tjänar in hela 25% om inte tullen griper in och lägger på ändå (vilket jag hört kan hända..?)

Japp, de kollar även en del paket som det står skrivet "gift" på. Stick-kontroller typ.
Minst tullrisk är det på paket som är märkta med lågt varuvärde (mindre än 100 SKR) eller "GIFT", skall ha privatperson som avsändare, själva produkten skall ej ligga i "retail" förpackning (ifall de får för sig att öppna paketet) och ingen faktura/kvitto på den riktiga köpsumman skall medfölja (kvitto på belopp under 100 SKR funkar nog bra tror jag).

1
Bevaka tråden