CD-brännare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har ngn ngt bra tips på CD-brännare runt 2000 kr.
(macvänlig och USB)

[ 17 Januari 2003, 15:44: Meddelandet ändrat av: Stefan Bede ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-01-18 02:54

Halloy darling, på tiden att du hittade hit!

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-18 16:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Bede:
Tjena!

(macvänlig och USB)

Köp en firewire brännare istället!! Här finns en för endast 775 +moms och frakt. Funkar med mac, men programvara följer inte med såvitt jag vet. Men OS X har ju rätt bra inbyggda brännings funktioner.
Om du vill ha med Tost får du betala lite (1495kr + moms&frakt) mer för Lacie D2, som också bränner en bit snabbare.

Om du inte har firewire kan du ju köpa ett firewire-kort utan att spräcka budgeten. Här finns ett för 395+moms & frakt.

Jag skulle nog inte rekomendera att köra en cd brännare via USB pga hastighetsbegränsningen i USB 1. USB 2 är en annan sak, men det som gäller på mac. Om du ändå vill köra USB ska ju alla USB 2 prylar vara bakåtkompatibla med USB 1, så det är bara att köpa en sån.
Lacie Studiodrive är en schysst USB brännare som funkar med mac. Tyvärr hänger det inte heller här med programvara för mac... Toast kostar runt en tusing separat.

/arvid

hur funkar den med iTunes?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: David Slättne:
hur funkar den med iTunes?

Jaha det gör den tydligen om man uppgraderar till Jaguar. För det här jag läst i en annan tråd i samma forum!
Nu ska jag också beställa en!

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: arvid.:
[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Bede:
[qb]Tjena!

(macvänlig och USB)

[/quote]Köp en firewire brännare istället!! Här finns en för endast 775 +moms och frakt. Funkar med mac, men programvara följer inte med såvitt jag vet. Men OS X har ju rätt bra inbyggda brännings funktioner.

OK. Tack för ditt svar. Problemet för mig är att jag kör OS 9. Sedan hade den utgått ur sortimentet.

Om du vill ha med Tost får du betala lite (1495kr + moms&frakt) mer för Lacie D2, som också bränner en bit snabbare.

Den här känns som detta är den jag borde köpa!

Om du inte har firewire kan du ju köpa ett firewire-kort utan att spräcka budgeten. Här finns ett för 395+moms & frakt.

Juste! Kan det monteras i min G3 power book? (333:a)

Jag skulle nog inte rekomendera att köra en cd brännare via USB pga hastighetsbegränsningen i USB 1. USB 2 är en annan sak, men det som gäller på mac. Om du ändå vill köra USB ska ju alla USB 2 prylar vara bakåtkompatibla med USB 1, så det är bara att köpa en sån.
Lacie Studiodrive är en schysst USB brännare som funkar med mac. Tyvärr hänger det inte heller här med programvara för mac... Toast kostar runt en tusing separat.

För min del så är tidsfrågan inte den viktigaste. Jag driver ett skivbolag och jag behöver en pålitlig brännare för att kunna bränna kopior på låtar som skall vidarebefordras och användas på t ex. samlingsskivor dvs. som master-kopior för produktion. Den studiobrännare jag har idag tappar i kvalitet när jag kör från en vanlig CD-spelare till brännaren ...
Är det en enorm skillnad mellan 1.1 och 2.0 USB tidsmässigt?

Tack på förhand, Stefan

Det var väl då själva den att så fort man hittar nåt till anständigt pris så försvinner det ur sortimentet!!
Finns det nåra alternativa externa firewirebrännare som funkar med iTunes och Finder?

1
Bevaka tråden