Vad kan man få för en PowerMac 8500?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att sälja min gamla trotjänare, en PowerMac 8500 med AV-kort, 48 Mb internminne, 2 Gb HD mm

Vad kan man tänkas få för en sådan i dagens läge?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-17 13:57

Du kan väl inte få mer än ett par hundralappar för din gamle vän, och då är det väl bättre att behålla honom?

Och om det är en sådan här:

8500
Processor: 180Mhz 604e
Minne: 224mb
Hårddisk: 1,2gb och 3gb SCSI-hårddiskar
CD: 8x (tror jag) SCSI
Skärm: 17" Sony Multiscan 200ES (med adapter)

Vad skulle man kunna få för en sådan?

• Medlem
  • 2003-01-19 13:16

...har ingen aning, men jag köpte en PowerMac 9500 med 17" Apple AV -skärm
i somras för 500 kr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-19 13:16

Men alltså, det är ju en gammal, gammal, gammal dator. Det är väl bättre att behålla den som en digital skrivmaskin tills den rasar ihop än att få några fjuttiga hundralappar för den?

[ 19. Januari 2003, 13:16: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Då blir det té att ha kvar goingen... Den funkar ju rätt bra. Funderar dock på att införskaffa en Ibook någon gång inom en snar framtid. Får se...

• Oregistrerad
  • 2003-01-19 13:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Men alltså, det är ju en gammal, gammal, gammal dator. Det är väl bättre att behålla den som en digital skrivmaskin tills den rasar ihop än att få några fjuttiga hundralappar för den?

Lite OffTopic, men rasar dom verkligen ihop? Man ser så mycket gamla macar som används just som skrivmaskiner mm hos gamla eller mindre dataintresserade människor och dom jobbar på bra fortfarande. Eftersom inget nytt installeras och arbetsuppgifterna hela tiden är de samma uppstår inga problem. Själv använder jag då och då både Centris och SE/30. Dom visar inga tecken på att rasa.

Håller med Mondo (för en gångs skull...

Jag har kvar min gamla "farfar", som diskettstation!

Dessutom är det guld att kunna lägga upp ett manus på 8500:ans skärm, och jobba efter det på en annan dator.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2007-07-01 19:00

kan tänka mig att köpa enbart datorn

Hej
Jag kan tänka mig att köpa enbart datorn. Vad vill du ha?
Var finns den

Hälsningar Sten ingelf Lund

• Medlem
  • 2007-07-01 19:46
Ursprungligen av Nets:

Hej
Jag kan tänka mig att köpa enbart datorn. Vad vill du ha?
Var finns den

Hälsningar Sten ingelf Lund

Tips: Skriv en köpesannons här eller leta begagnat på Blocket, då har du säkert större chans att få tag på en gammal maskin än du har nu när du svarat i en över fyra år gammal tråd.

1
Bevaka tråden