HP 1200N

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-08-30 00:00

Är det någon som har testat HP 1200N eller vet var jag kan hitta ett test av skrivaren? Vore ju fint att höra lite om produkten, om man ska slå till eller inte. Eller är det någon som har något annat tips på en nätverksskrivare som passar både till mac och pc?

Hej,
Köp inte HP 1200N till era macar för den funkar inte bra med Mac. Du kan installera den men den försvinner efter en utskrift. Har just haft ett strulcase med en sådan skrivare. Då rekomenderas istället en Xerox 3400 eller någon Epson-modell som vi vet funkar och är gjord för Mac. Säljes hos dom flesta Mac-ÅF.
//Patrik

• Oregistrerad
  • 2001-10-09 17:18

Isch då! Jag hade oxå tänkt köpa en HP1200.
HPs supportsidor nämner ingenting om Mac-strul, har ingen på t.ex. Scribona försökt tala med HP om saken?!

Citat:

Då rekomenderas istället en Xerox 3400 eller någon Epson-modell

Xerox är ju precix dubbelt så dyr.
Epson har inget som kan ta en scannertillsats.
/Micke Seid

[ 09-10-2001: Meddelandet ändrat av: Micke Seid ]

Javisst,men det är ju allmänt länt att HP s/v laser inte funkar friktionsfritt på Mac.
Däremot deras färgmaskiner ska funka bra. Vi på Scribona har en ständig dialog med HP om detta problem och dom börjar så smått ändra sin policy gentemot Mac. Att en Xerox är dubbelt så dyr, visst men då funkar det också klockrent. Ska man handla billigt får man gå på laser. Då får man både scanner och skrivare för samma pris som en laser.

Ursäkta, tryckfelsnisse var i farten. Det ska vara BLÄCKSTRÅLE om man ska handla billigt såklart. Om man köper en bläckstråle-skrivare och en scanner så blir det som att köpa en Xerox-laser.
Så ska det vara.

• Oregistrerad
  • 2001-10-10 14:29

Jag vill inte ha en bläckstråleskrivare då den ska delas i nätverk och då är det inte ekonomiskt med en bäckstråleskrivare. Visst många bläckstråleskrivare skriver mycket bra, men de är så dyra i drift.

Vi har en HP2100TN laser (s/v) på jobbet. Funkar hur bra som helst, och det har aldrig varit några problem med den. Mac OS 9, Mac OS X, och Win2000 användare skriver ut på den. Så om det skulle vara allmänt känt att HP s/v laser inte funkar friktionsfritt på Mac, så har du ett undantag här

1
Bevaka tråden