Extern CD-RW Firewire

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-11 01:15

Är det någon som vet om TDK CD-RW CYCLONE 24/10/40 från tråden nedan är kompatibel med Mac och iTunes? Det står inte där nere.
Är det någon som har testat den?

Jag är ute efter en bra CD-RW Firewire som funkar med OS X.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
Är det någon som vet om TDK CD-RW CYCLONE 24/10/40 från tråden nedan är kompatibel med Mac och iTunes? Det står inte där nere.
Är det någon som har testat den?

Jag är ute efter en bra CD-RW Firewire som funkar med OS X.

Fungerar klockrent. Kör en exakt likadan till min PowerBook. Inga problem. Plug ´n Play. Stoppa in, välj dina låtar. Tryck på bränn. iTunes känner igen den. Inga problem.

Nog för att jag inte fattade det där med "tråden nedan" men jag är 99.9% säker på att det ska funka fint. Min har inte sagt något mystiskt ännu iaf

• Medlem
  • 2003-01-11 11:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Nog för att jag inte fattade det där med "tråden nedan"... [/QB]

Med detta menade jag diskussionen http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=10;t=000343 nedan i listan under "macbarometern.com & köptips".

Tack för ditt svar, jag skickar iväg en order till dustin.com på en gång.

• Medlem
  • 2003-01-11 19:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: qwilk:
http://www.apple.com/itunes/compatibility/

Jag vet. Jag har redan kollat, men den här TDK med betäckningen "FE-CYC241040FH" som de har på dustin.com är inte listad på Apples hemsida.
:rolleyes:

• Medlem
  • Boston
  • 2003-01-11 23:52

Låter kanon, har beställt en som jag hoppas kunna hämta på måndag. Funkar ju alltid i Toast, men det är skönt om man kan köra direkt från iTunes eller i Finder.

• Medlem
  • Boston
  • 2003-01-13 19:14

Har hämtat brännaren nu och får den inte att fungera i iTunes eller Findern, annars funkar den klockrent. Jag kör i och för sig 10.1.3, det kanske finns stöd för fler i 10.2?!?

Om du tittar i Apple Systeminformation under enheter och skivor, hur benäms din brännare där?

• Medlem
  • Boston
  • 2003-01-16 21:11

Nu har jag uppgraderat till 10.2 och först fick jag inte brännaren fungera med iTunes och Disk Copy, men plötsligt funkade det...

Perfekt, kan rekommendera den, ganska liten, helt tyst och inte en torskad cd än, har bränt tio.

Är det en Cyclone som ni menar?

Drivs denna direkt via FW eller måste man ha en extern strömförsörjning?

• Medlem
  • Boston
  • 2003-02-01 22:42

Japp, det är CyClone. Tyvärr måste man köra separat strömförsörjning. Det är det enda negativa jag kan komma på än så länge, förutom att det är en tråkig vit låda...

Är det någon som fått Cyclone att fungera med iTunes, utan att behöva uppgradera till Jaguar?

[ 03. februari 2003, 11:24: Meddelandet ändrat av: Peter Edwardsson ]

• Medlem
  • 2003-02-03 13:18
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Edwardsson:
Är det någon som fått Cyclone att fungera med iTunes, utan att behöva uppgradera till Jaguar?

Jag har inte heller fått LaCie, som är listad som kompatibel, att fungera med iTunes utan att uppgradera till 10.2.

Hursomhelst, funkar allting fint nu med "Jaguaren".

P.S. Jag ångrade mitt köp på Dustin enligt inlägget ovan. Köpte en LaCie 48x24x48x FW på Inetdata istället.

• Medlem
  • Boston
  • 2003-02-03 15:22

Min CyClone fungerade som sagt inte i 10.1.3, varken i iTunes eller Disc Burner men perfect i Jaggan.

I den här tråden talas det om att hacka inställningarna, kanske kan få det att funka före Jaguar...

(Min förra CD-brännare var en 2X SCSI som jag körde över nätverk på en gammal 8600, så 24ggr och systemintegration är som en dröm.)

[ 03. februari 2003, 15:31: Meddelandet ändrat av: Gurra ]

1
Bevaka tråden