iBook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-01-06 21:37

Vad säger den samlade expertisen i detta forom om den minsta och billigaste iBooken? Ska man slå till? Det känns som det är väldigt mycket bärbart för en ganska liten penning...

"Problemet" är väl att jag egentligen inte behöver någon ny dator än på ett tag, min iMac 400DV tuffar ju på bra med OsX, men "villha"-suget börjar ta överhand, i synnerhet när ekonomin nog skulle kunna tillåta en sådan utsvävning...

Vad tror ni? Hur mycket gör de där +300 Mhz i praktiken? Eller ska jag snåla lite och bara uppgradera till Jaguar på min nuvarande?

Jag tror det är ett köp du skulle vara väldigt nöjd med. Jag har en iMac DV på kontoret på 400 eller 450 MHz och jag har även en ny iBook 800 (den lilla - förstås!) och det är klar skillnad i prestanda.

Priset på den allra minsta modellen är lockande, men jag skulle rekommendera dig att slå till på 800-modellen istället. Förutom 100 MHz till, 10 gig extra hårddisk och 32 MB grafikminne (vilket gör att datorn klarar Apple rekommendationer för optimalt Quartz Extreme) så får du combodriven, vilket är rätt bra att ha.

Jag har en kompis som slog till på den minsta modellen i somras och han är väldigt nöjd med datorn. Han säger att den enda han ångrar är att han inte valde den med combodriven.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-06 23:44

Ursäkta att jag blandar mig i, men hur är 14-tumsversionen då?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Ursäkta att jag blandar mig i, men hur är 14-tumsversionen då?

med 14-tummaren förvinner A4-fottrycket och upplösningen är ju inte större på 14-tummaren.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-01-07 20:23

Tack för svar! 800-modellen kostar ju tyvärr 4000 mer än minstingen vad jag kan se... Har inget behov av brännare heller då jag har en ganska ny extern redan... Skulle vara grafikminnet då...

• Medlem
  • 2003-01-07 22:58
  • Medlem
  • 2003-01-07 23:00

...har själv en iBook 600MHz 12" sedan juli (minstingen då) som jag är MYCKET nöjd med! Med tanke på att de nu är ännu vassare så...

Hej, jag ska eventuellt sälja min iBook, det är en 800/Combo (CD-RW/DVD) med AirPort och 640MB Ram, har även en större HD i den på 40GB. Den är bara 1 månad, såg tyvärr nya PowerBook och blev såld..

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-01-09 19:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Hej, jag ska eventuellt sälja min iBook, det är en 800/Combo (CD-RW/DVD) med AirPort och 640MB Ram, har även en större HD i den på 40GB. Den är bara 1 månad, såg tyvärr nya PowerBook och blev såld..

och hur mycket hade du tänkt för den?

1
Bevaka tråden