IDE-kort

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter ett IDE-kort att stoppa in i min g4a för att kunna stoppa in fler hårddiskar i den. Dom priser på IDE-kort som tex Macoteket.se (1395kr inkl. moms ska dom ha för ett IDE133 kort för mac) har är rentutav hutlösa jämfört med vad IDE-kort kostar för pc (där ligger dom oftast runt 500kr, har kollat med lokal pc-butik, som skulle ha runt 500kr för ett ide-kort).
Någon som vet något billigt ide-kort som funkar med mac och inte kostar över tusenlappen inkl. moms?

• Oregistrerad
  • 2003-03-08 12:59

Jag har själv letat ett bra tag men aldrig hört ett ord om något kort som skulle fungera.
Det finns firmware-uppdateringar till ACARDs Mac-kort. Kanske man kan "flasha" ACARDs PC-kort med Mac firmware?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: zink:
Det finns firmware-uppdateringar till ACARDs Mac-kort. Kanske man kan "flasha" ACARDs PC-kort med Mac firmware?

Det är möjligt men kräver en del modifikationer på ACARDs PC-kort. Bl.a. måste man byta ut några kretsar, samt ha tillgång till en eprom-brännare/raderare.
Endast för den riktigt händige alltså
Finns någon tråd om det på forumet på http://www.xlr8yourmac.com

• Oregistrerad
  • 2003-03-09 12:27

Inget jag skulle ge mig måste jag säga...
Har annars mycket goda erfarenheter av ACARDS Mac-kort.
Det förekommer en del säljes-annonser av ATA-kort till Mac. Kanske enda chansen att komma under 1000:-

1
Bevaka tråden