Psion Revo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-25 10:33

Har en Psion Revo som måste återställas från backupen. Har för mig att det finns någon (ganska dålig) maclösning., typ Macconnect men den går inte all ladda ned Måste jag använda en wintel för att styra upp detta?
Någon som vet mer än mig om detta?

Psion var på gång att ta fram en USB-lösning när de helt plötsligt fick för sig att att sluta att tillverka handdatorer överhuvudtaget.

Detta är vad jag har hört. Kan dock inte verifia det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-04 19:07

Tack! Men det spelar ingen roll längre (för mig iallafall)

Psion var inte många dagar från konkurs då de tog det beslutet. De har plöjt ner massor med pengar i Epoc tillsammans med bland annat Ericsson men då det inte blivit några större framgångar insåg de mycket riktigt att det enda sättet var att sluta tillverka handdatorer. Ett antal misslyckade satsningar på slutet gjorde väl inte saken bättre, men det är lite synd att de är borta då det i mina ögon var en väldigt kraftfull plattform med många möjligheter.

• Medlem
  • 2003-09-04 00:13

Trafic S5 och 2connectU skulle kunna vara två program JPL (http://sourceforge.net/projects/javapsionlink/) , liksom, men jag har ingen Revokoll alls. Ska få en snart, dock.

Någon med erfarenhet att av knuffa filer (annat synk bryr jag mig inte om) mellan Revo och mac med OS X? Förklara gärna hur ni gör.

1
Bevaka tråden