Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalarval till Powerbook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-03-15 09:33

Skulle behöva ett par externa högtalare till min PBG4, men har ingen koll på vilka som är bra. De får inte vara för stora, har funderat på Apple Pro Speakers, men de ska inte vara så bra, eller? Det GÖR ju inget om de är snygga med. Skulle gärna köpts sticks om de inte vore så dyra. Några andra märken man kan kolla på?

Fredrik

[ 15 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

allt beror ju på hur högt man lägger sin ribba i vad som är bra respektive dåligt. Men jag är grymt imponerad av Apple Pro Speakers.

Designen, ljudet och storleken sammantaget gör att jag formerligen älskar dom högtalarna.

Men det är klart, ett par sticks skulle ju inte vara fel alltså...=)

Dessutom är de ju enelementshögtalare vilket borgar för en schysst stereobild!

/JO

  • Medlem
  • 2002-03-15 16:56

Verkar som jag har noll koll. Trodde att enelementshögtalare bar betydligt sämre än högtalare med flera element. Men vad ni säger är att stereobilden blir bättre, hur menar ni då? Får checka det med Max Martin - Har hört att han mastrar med ett par "Apple pro" speakers. *fniss* Nej, knappast.

Men, OK får väl investera i ett par sådana. Dom är helt genomskinliga va? Jag menar..inte mycket kan ju vara sämre än de inbyggda bögtal...f´låt högtalarna i PowerBooken. Min vänstra blev t ex sprängd vid en rundgång. Förjäkligt!

Fredrik

Jag använder ett par harman/kardon med tillhörande stor tjock Subwoofer, helt okej ljud alltså. Önskar jag hade en modellbeteckning.

Harman äger.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-15 19:31
Citat:

Trodde att enelementshögtalare bar betydligt sämre än högtalare med flera element.

Det är i och för sig väldigt relativt... är det en usel clasohlsson-högtalare eller den bästa av alla enelementare:

Fostex 6301, låter helt enkelt d****gt bra, men de kostar mer än Soundsticks, kräver 240V och väger 3kg st!

Sony SRS-T77 är däremot väldigt bra till bärbart, väger 350gr och kostar ca $75 i USA.

Vet inte om de finns i Sverige dock.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-05 03:26

Så här skriver svenska Apple store:

Citat:

Apple Pro Speakers bör endast användas med de nya Power Mac G4-datorer som lanserades den 9 januari 2001.

Innebär det att man inte kan, eller bör koppla dom till en TiBook???

Precis vad det innebär. Dessa snygga klart dugliga högtalare funkar inte på en TiPB. Fel kontakt.
Vill ha en adapter - jag har högtalarna och en PB.

Hemma har jag ett par Harman/Kardon, de trivs jag riktigt bra med!

[ 05 April 2002: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-05 11:14

Fram med avbitartången, nya kontaktdonet å lödkolven!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-05 12:33
Citat:

Skapades ursprungligen av: pf:
Fram med avbitartången, nya kontaktdonet å lödkolven!

Har någon testat detta? Är det en Apple specialkontakt, eller något som kanske finns på Elfa eller så?

[ 05 April 2002: Meddelandet ändrat av: MrT ]

1
Bevaka tråden