Muspekare PowerBook Titanium

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Häromdagen gav jag programet Proteus skulden för att jag inte kunde få muspekare att röra sig vare sig via trackpaden eller musen till min TiBook 550. Efter lite forskande hos Apple har jag noterat att fler drabbats av detta. Någon av de som skrev på Apples diskussionsforum hävdade att muspekare efter några minuter kunde börja röra på sig, så långt väntade inte jag. Rekomendationen förefaller vara att dra ut alla anslutna kablar, plocka ur batteriet och sedan hålla inne resettknappen i 5 sekunder. OM problemet kommer tillbaka så kanske det var så att alla kablarna skulle lossas innan man håller in resettknappen i 5 sekunder, startar datorn och väntar i 5 sekunder innan man släpper resettknappen som sitter baktill på Powerbooken... minns inte så noga. Väntar spänt på att problemet inte ska återkomma. Någon som drabbats av detta och blivit av med det för gott?

Nej jag har inte sett det problemet på min TiBook 500. Men jag tänkte haka på ett likande problem i mus-diskussionen. Jag använder en Logitech Cordless Wheel Mouse och när jag startar upp från viloläget så funkar inte musen, men styrplattan gör det. Lösningen är att dra ur USB-kabeln och in med den igen.

Inte lika allvarigt som Olles problem men vore intressant att höra fler mus/styrplatta relaterade probelm.

Är detta ett PowerBook specifikt problem?

Har inte haft några problem med touchpaden eller musen på min iBook. Kör dock oftast utan extern mus också.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Jag använder en Logitech Cordless Wheel Mouse och när jag startar upp från viloläget så funkar inte musen, men styrplattan gör det. Lösningen är att dra ur USB-kabeln och in med den igen.

Jag har externt tangentbord och mus till min Tibook. När den vaknar ur vila så tar det några sekunder innan den känner av att musen och tangentbordet finns där.

Kör Mac OS X.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Är detta ett PowerBook specifikt problem?

Går nästan inte att svara på. Risken med att använda ord som "problem" kan lätt uppfattas som att många skulle vara drabbade, så tror jag inte att det är. Det enklaste svaret är nog att man gör klokt i att läsa Apples diskussionsforum för att leta sig fram till lösningar de mycket få gånger som något underligt inträffar.. Jag sökte i forumet för både Powerbook och MacOS X och fann kanske 4-5 inlägg om detta och andra som drabbats. Jag har inte sett någon teori om vad som kan ha förosakat det sk. "problemet".

Ajdå, testat att maila Apple? (Inte för att det brukar hjälpa men endå. )

Skicka ett mail till deras feedback adress, och hoppas på det bästa.

1
Bevaka tråden