Hur få tag i batterier till PowerBook 540C

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några släktingar har fått tag i en gammal PB 540C som saknar batterier. Macoteket säljer nytt batteripack för 1812 kr inkl. moms, en kostnad man gärna vill slippa. Är det någon som har tips på hur man kommer billigare undan? Är det ens värt att annonsera efter beg. batterier?

Vänliga hälsningar

Janne Wallgren, Huskvarna.

Jag sitter som av en händelse på 1 st 540c med fullt fungerande batterier. Jag använder knappt datorn så om du vill så kan du får köpa den för en betydligt lägre peng (mer än halva priset) än vad Macoteket vill ha för enbart batterierna. Den är uppgraderad till 100Mhz, har max med minne och fungerar klockrent. Hårddisken är på 700Gb (+-). Skärmen är helt ok också. Eller så får du bara köpa batterierna. Hör av dig så kan vi snacka priser.

• Medlem
  • International user
  • 2002-07-23 19:14

Har en PB520 liggandes med död skärm. Du får gärna köpa den för batteriet, strömladdaren och väskan om du vill. Batteriet är inte använt på 2 år, vet ej om det är bra eller dåligt för hållbarheten.

Jag vill nog ha 500 för kunna övertala brorsan att gå till posten (finns i Gbg). Maila om du är intresserad... mattan@moof.se

//mattan

[ 23 Juli 2002, 19:17: Meddelandet ändrat av: mattan ]

1
Bevaka tråden