Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plattformsdiskriminering i högskolevärlden...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-30 15:26

Vad gör man åt sådant? Är det någon som har ett bra svar?
Jag går en treårig konstutbildning på högskolenivå. Vi i klassen har fått erbjudandet att hyra en bärbar PC, de är nämligen allenarådande på skolan.
En tredjedel av priset subventioneras av skolan och det är faktiskt ett rätt prisvärt erbjudande.
Jag har hört mig för bland de it-ansvariga, men att hyra Mac är tydligen helt uteslutet.
Allt jag vill är ju att få hyra en, i prestanda, likvärdig Mac. Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-30 15:28

Köp en Mac.

Sjyst att erbjuda hyr-burkar i vilketfall som helst iof.
Fast en konstskola skulle väl kunna ha erbjudit vackra datorer åxå kan man ju tycka.
Ring Apple eller någon driftig återförsäljare å be dem kontakta nån ansvarig kanske?

Hos oss på KTH-syd, Telge campus så finns det inte en enda mac

Häromdagen så fick vi avblåsa en datalektion för att pc-burkarna hade segat ihop totalt, skönt att kunna cykla hem till macen sånna gånger

[ 07 September 2002, 21:29: Meddelandet ändrat av: kitesurf ]

  • Medlem
  • 2002-09-10 16:47

Har Ni testat apples "leasing"???

Apple

Mälardalens Högskola i Eskilstuna på Institutionen för Informationsdesign & produktutveckling. Där finns det gott om Macar. Mest G4or nu faktiskt sedan en mängd G3 (blå och beiga) har rensats bort. Alla lärare har PB G4 eller G3.

Men även där har det dykt upp oroväckande många Dell-burkar i vissa salar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-12 22:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: /D:
Har Ni testat apples "leasing"???

Apple

Det var f-n en av de vettigaste saker jag sett på länge!! Att man inte har hört talas om det tidigare?! Det borde apple torgföra mer!!
Dom skulle trycka ut affisher och sätta upp på skolor eller nåt...

/arvid

  • Medlem
  • 2002-09-13 12:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Mälardalens Högskola i Eskilstuna på Institutionen för Informationsdesign & produktutveckling. Där finns det gott om Macar. Mest G4or nu faktiskt sedan en mängd G3 (blå och beiga) har rensats bort. Alla lärare har PB G4 eller G3.

Men även där har det dykt upp oroväckande många Dell-burkar i vissa salar.

jag började på MDH nu för ett par veckor sedan faktiskt. på IDP också
pluggar du på IDP också?
tycker att ajg har sett mest blådårar i salarna men det verkar som att det håller på att komma upp några QS också.

/majk

[ 13 September 2002, 12:52: Meddelandet ändrat av: majk ]

Jag har precis gått ut och det är mycket som är annorlunda nu efter ombyggnaden. Kolla i salarna på övervåningen borta i korridoren mot tågstation. Där har du Graphite-G4 salar.

Borde finnas på fler ställen, men jag har bara varit inne en gång sedan ombyggnaden.

Det är Hasse Henningsson du ska tjata på när det gäller Mac. Säg åt honom att skaffa OSX, jag tror det är på gång.

[ 14 September 2002, 08:53: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

1
Bevaka tråden