Ingen vila när jag stänger locket

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-05-21 08:16

Jag skulle vilja att min iBook var igång även när jag stänger locket. Ingen vila alltså.

Hur gör man? Det verkar ju inte finnas några inställningar till det i Systeminställningar iaf. Det måste ju gå?!?

• Oregistrerad
  • 2002-05-21 09:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Jag skulle vilja att min iBook var igång även när jag stänger locket. Ingen vila alltså.

Hur gör man? Det verkar ju inte finnas några inställningar till det i Systeminställningar iaf. Det måste ju gå?!?

Frågan har varit uppe många gånger förut. Prova att söka...
Ibook på med locket stängt

Kort svar på frågan: Nej, det går inte, den går för varm då. Kolla in tråden som JensO länkade.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-05-21 09:39

De gamla trådarna handlar om gamla iBook och nya iBook med os9. Jag har iBook 600 Combo med osx 10.1.4.

Någon som vet hur man löser problemet där? Ska man slänga strömsparar-panelerna, eller går det att lösa på något annat sätt? Det funkar ju lite annorlunda i osx...

Jo, fast även om de gamla trådarna handlar om OS 9 så tror jag faktum kvarstår: Apple vill inte tillåta det eftersom datorn inte mår bra av det. Det var därför de införde det i 9.2 (i 9.1 gick det utmärkt att köra den med stängt lock) och då är det väl rimligt att de också spärrat det i OS X också.

Sen om det går att hacka sig runt det och köra på egen risk är en annan sak, men det är inget jag känner till hur man gör.

1
Bevaka tråden