Repig skärm från verkstaden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-11 09:32

Hade min TiBook på garantireparation i Tyskland. Den hängde sig när man vred på skärmen...
Tillbaka efter knappa två veckor har man bland annat bytt skärmen till en beg med en massa repor som inte fanns på min gamla skärm. Eftersom det är en jobbdator och jag inte vill vara utan dator mera skiter jag i det men det är ändå ett djävla sätt. Kollar man det finstilta för AppleCare står det att de har rätt att reparera med begdelar.

Jojo...begangnade delar ja...Men va fanken, en repig skärm är väl att ta i. Om jag var du så skulle jag klaga direkt. Skriv till MacWorld och MacPressen så kanske Apple tar bättre hand om din dator.

[ 11 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

Jag håller med. Ska de använda begade delar vill det ju till sig att du ändå får tillbaka produkten i samma skick som när du lämnade in den (eller helst bättre eftersom den va kass när den lämnades in ). Sånt där retar gallfeber på mig...

/JO

Ja, datorn ska väl inte vara i värre skick när du får tillbaks den?

Ring och prata med supporten. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag jobbade där och fick ett sådant samtal.

Snart kommer apple att tillåta att vi själva reparerar alla datorer utan att måsta skicka dem till holland. Även bärbart.

Hemskt! Ring och klaga på dem direkt!

Skulle själv bli ursinning och kräva dem på att få tillbaka min dator i samma skick (utan problemen såklart) genast.

nicke30: hur vet du det? Källor?

Tror han var sarkastisk.. eller något. :rolleyes:

Jobbar själv med support och vet att 99% av våra kunder är idio.. ehm.. icke kapabla till att reparera sin egen dator. Även om de har steg för steg nerskrivet på papper.

1
Bevaka tråden