Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnesmästarna

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-27 15:06

Jag kollar runt lite efter minne till min PBG4/550, det ska vara SO-DIMM 133 MHz-kretsar till den. Tänkte mig en extra 256´a eller 512´a, men priserna är ju fullkomligt vanvettiga. Datadistribution ska ha 1480+ moms (!!!) för 256 mb-kretsen och mer än dubbelt så mycket för 512´an. Macoteket ligger långt under detta och börjar på 995+ moms för 256´an, men det känns fortfarande svindyrt måste jag erkänna.

Ska till Tyskland om en månad, ska jag hålla mig tills dess och försöka köpa minne där, eller finns det nå´n billigare (då menar jag verkligen billigare) instans här i Svedala? Man tänker sig ju att kunna komma långt under de här priserna om det ska kännas rimligt. Hur har ni andra gjort?

Betalat och försökt se glada ut?

Det är helt enkelt så att minnespriserna har skjutit i höjden ordentligt. Bara sen januari har de flesta volymminnestyperna dubblats i pris. Minst. En del flera gånger om.

Så det är just nu bara att betala och försöka se glad ut. Du skulle ha handlat i november...

Köpte 2st. PC133 Apacer 512mb i Oktober för 1753:- inkl. moms hos Datormäklarna i Gbg, kort därefter gick dom i konkurs, hade inte fullgjort sina momsinbetalningar ................

[ 27 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Thomas J ]

  • Oregistrerad
  • 2002-02-27 22:52

Sälj en till mig för 500:- så får du en 256´a i inbyte!

[ 27 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: pf ]

  • Oregistrerad
  • 2002-02-27 23:04

Vi har åter en miniauktion på just en sådan 256MB-modul just nu!
Pågår till i morron kväll kl 23.00.

Power PC

Det kan bli billigt - Olle Jonsson har rekordet med 1.376:- för en 512:a (!)

  • Oregistrerad
  • 2002-02-28 23:05

Ok, vem vann?

Citat:

Skapades ursprungligen av: pf:
Ok, vem vann?

Det gjorde jag. 638:- inkuderar deras hutlösa fraktkostnad. Det får jag vara nöjd med.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-28 23:50

Då lade vi exakt samma bud tror jag bestämt! Men jag sade att frakten skulle va´ inkluderad. Gratulerar dock, det blev ju bra för dig!

  • Oregistrerad
  • 2002-03-01 01:21

Trevligt att se din glädje, Christian!

Om du är knäckt av den hutlösa frakten på 88:-, så hoppas jag priset på minnet väger upp åtminstone lite med tanke på att du köpt ett minne som kostar 1.115:- för 550:-

Ha det fint, boys!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Palle:
Trevligt att se din glädje, Christian!

Om du är knäckt av den hutlösa frakten på 88:-, så hoppas jag priset på minnet väger upp åtminstone lite med tanke på att du köpt ett minne som kostar 1.115:- för 550:-

Jag har ett leende över hela ansiktet. För att inte prata min Powerbook. Hon kommer bli överlycklig. Är dock dålig på smileys.

Trodde inte jag skulle vinna med mitt bud.

[ 01 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]

  • Oregistrerad
  • 2002-03-08 02:13

Fasen, en 256´a kostar typ 1400:- i tyskland... Jag behöver verkligen mer minne... nå´n som har nå´t uppfräschat bra tips?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-05 11:24

Nu har priserna lugnat sig något; datadistribution säger 900+moms för 256´an. Jag säger: "dyrt!"...

Någon som kan tänka sig veta om nå´t ställe där man kan köpa passande minnen billigare?

Har bara 256 totalt nu... vill ha 512 eller 384... beroende på pris...

  • Oregistrerad
  • 2002-04-10 21:11

n å g o n ?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Palle:
Det kan bli billigt - Olle Jonsson har rekordet med 1.376:- för en 512:a (!)

Jajamensan... och suporten från PowerPC var suveränt bra, kan löna sig att titta in hos dom emellanåt... - stort tack så här efteråt - allt funkar jättebra och Tibooken har aldrig mått bättre än efter den upphottningen! Hade nästan dåligt samvete över hur enkelt det var att hamna först den gången i alla fall Väntar nyfiket om något annat än minne skulle dyka upp på deras miniauktion.

1
Bevaka tråden