Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback på nya 99musik?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skriv gärna några rader.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-13 18:53

Jag tyckte det var roligt att ni skrev att man skulle gå ut i solen istället för att hänga på 99musik medans ni uppdaterade, men när jag tittade ut så öste det ner nån snöblandad sörja, syntes ingen sol alls och vädret var allmänt rätt deprimerande.

Men andra delar av sverigen kanske hade bättre väder, vad vet jag.

Tapeten är grymt snygg! Gränssnittet är också trevligt. Det blev lite vimsigt med navigeringen, men man vänjer sig fort. Bra jobbat!

Men återigen försvann mina favvogrejer: de mycket användbara länkarna längst ned på sidan samt den lilla inforaden om vilka som är online. Sätt tillbaks dem igen så är jag en glad konsument!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-13 19:35

Jepp, det här var tjusigt! Jag kör på tapetvarianten. Funky!

Ett önskemål vore om texten man skriver inte kan centreras i höjdled? Den hamnar nämligen väldigt högt upp i "meddelanderutan", ser särskilt konstigt ut om man skriver korta inlägg.

Lite skitig, funky och creddig tapet är aldrig fel!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-13 20:41

Konservativ som jag är håller jag mig till original-looken...tyckte tapeten var lite för mycket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-13 22:51
Ursprungligen av lasselu:

Konservativ som jag är håller jag mig till original-looken...tyckte tapeten var lite för mycket...

Håller faktiskt med lite.. Det ser nästan ut som ett forum för sömmerskor

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 20:50

Älskar tapeten! :kaaaka!:

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 23:03

Bra!
Ett minus att det inte går att logga in med samma uppgifter som man har på 99mac, men man överlever

Jag tror att det kan vara snyggt med en liten grå/grön/nåt (väldigt ljus) färg på fälten som är till höger och vänster om brödtexten på startsidan.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 23:06

Men hur bevakar man en tråd?

  • Medlem
  • 2004-03-13 23:21

Ball layout! Vilda västern möter orienten.

/Mein

  • Medlem
  • 2004-03-14 01:29

Jag tycker det ser mycket bättre ut än efter förra uppdateringen! Bra jobbat..

Dock några barnsjukdomar som jag märkt:

1) har flera gånger dykt upp helvit bild med SQL-felmeddelanden.. vet inte varför
2) sidorna laddar lite segt igen... sidan laddas, sedan "blinkar det till" innan sidan kommer upp igen...

annars ser det väldigt propert ut...

Ursprungligen av krank:

Jag tycker det ser mycket bättre ut än efter förra uppdateringen! Bra jobbat..

Dock några barnsjukdomar som jag märkt:

1) har flera gånger dykt upp helvit bild med SQL-felmeddelanden.. vet inte varför
2) sidorna laddar lite segt igen... sidan laddas, sedan "blinkar det till" innan sidan kommer upp igen...

annars ser det väldigt propert ut...

1. Jag har upptäckt att om man kör "origial" finns det några länkar som är fel-länkade (dom saknar /forum/).

2. Konstigt - för det är samma forumprogramvara och samma server. Är det kanske vår banner som segar ner?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-14 02:00

PC-barnsjukdomen yttrar sig som jag nämnde för dig via ICQ förut, "Björnis", att typsnittet plötsligt blir Times (!) ibland. Inträffar oftare när man kör Funky än Original. Jag kör t om helt standard WinXP Home + Explorer 6... 2800.1106... osv.

Vart tog "Nya inlägg"-knappen vägen?

EDIT: Aha!!! Under "Snabblänkar", naturligtvis, för alla andra som missat detta :rolleyes:

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-03-14 08:36

Jag har inte hittat listan över de inloggade medlemmarna, den gillar jag....

  • Medlem
  • 2004-03-14 12:32

Jag kör "funky" och det blir så ändå. Har märkt att när jag är på startsidan och klickar på 99:an loggan t ex händer det nästan varje gång...

Angående fel #2 kan det säkert vara hos mig det blir så... mina webläsare har spöken i sig. Ingen annan som märkt av det?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-14 13:03

Jag får alltid SQL-felmeddelande om jag kör "Dagens inlägg" från startsidan...på de andra sidorna fungerar länken som den ska...

Om man kör 99musik original och börjar från start (www.99musik.com) så ser länken för "Dagens Inlägg" ut så här: http://www.99musik.com/search.php?do=getdaily.

Väljer man däremot "Funky" så ser länken till densamma ut så här: http://www.99musik.com/forum//search.php?do=g...

Det kanske kan vara en hint... det saknas alltså /forum/ som du redan nämnde, men det finns även dubbla snedstreck efter forum i Funky-versionen.

Jag fick lite PHP/SQL-fel när jag försökte logga in från en annan dator, men från min ordinarie dator funkar det som synes. Jag vet inte om det bara var något tillfälligt eller ej, kan testa nästa gång jag använder datorn.

Annars ser det bra ut! Den enda detaljen jag har något emot är att vissa av medlemmarna har titel (senior, veteran), vilket jag personligen tycker är rätt fånigt. För moderatorerna, visst (så man vet vilka de är), men för vanliga medlemmar tycker jag oftast det känns lite krystat.

Är det bara jag som har det så här ibland (se bilden nedan) när 99funky används? Alltså, att stlk på font ändras, eller att smilies kommer ovanpå text, eller att texten helt enkelt lider av distbox-syndromet?

Kör jag med original, så funkar allting klockrent... Samma problem både hemma och på jobbet.

  • Medlem
  • 2004-03-16 21:34
Ursprungligen av false messiah:

Den enda detaljen jag har något emot är att vissa av medlemmarna har titel (senior, veteran), vilket jag personligen tycker är rätt fånigt. För moderatorerna, visst (så man vet vilka de är), men för vanliga medlemmar tycker jag oftast det känns lite krystat.

Ja, just det - skulle jag vara "senior"?!?! - *fnys* - jag är ju inte 30 än!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-16 21:47
Ursprungligen av false messiah:

Den enda detaljen jag har något emot är att vissa av medlemmarna har titel (senior, veteran), vilket jag personligen tycker är rätt fånigt. För moderatorerna, visst (så man vet vilka de är), men för vanliga medlemmar tycker jag oftast det känns lite krystat.

Håller med...den grejen har ju gett upphov till slitningar tidigare här på 99:an...

"Förstasidan" lider av lite problem ibland. Men om man klickar på "Forum" och loggar in därifrån så fungerar det.

OJ!

Vad kör du för OS och vilken webbläsare? Så där ska det INTE se ut

Hehe... misstänkte det. :kaaaka!:

Hemma Win XP Pro (uppdaterat upp till knäna) med IE 6 SP1, på jobbet Win 2000 med SP 4 och IE 6 SP1. Det lustiga är att om jag markerar den text som ser helt konstig ut så ändras stlk till det riktiga, men samtidigt låser sig markören på ett ställe och håller ett stycke markerat tills jag trycker på annan knapp/funktion.

Kan omöjligt tro att det skulle vara fel på grafiken och/eller webläsaren på båda ställen. Eller iofs.... kanske en patch som gått åt skogen. Det är man ju ganska van vid nuförtiden.

Ahh! Tror att jag rönt ut vad problemet berodde på. Ändrade till Funky hemma i morse. På jobbet stod listboxen på original, trots att den visade funky skin. Var tvungen att byta till original, sedan till funky igen... Då försvann all dist. Måste ha gjort det på nåt sätt hemma också mellan mina två boot partitioner.

"Never on a Mac"

Kan det ha nåt med cookies, login id, och/eller cachen att göra måhända. Elaborerar bara...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-15 10:22

Jag har samma problem som Lappalainen, men bilden ovan var ett skräckexempel iofs. Men nåt skumt är det...

Nu repeteras loggan också, inte alls snyggt (Original). Kolla gärna alltid så att ändringarna ser bra ut i både Original och Funky.

Jobbar på det? Great... :kaaaka!:

Bevaka tråden